U strašnoj avionskoj nesreći u Južnoj Koreji poginulo je 179 ljudi. Poginuli su svi putnici, preživjela su jedino dva člana posade.
BBC je objavio detalje o situaciji u avionu neposredno prije nesreće. Prema lokalnim medijima, putnik na letu je poslao članu obitelji SMS poruku u kojoj je napisao da je ptica “zapela za krilo” i da avion ne može sletjeti.
“Trebam li ostaviti svoje posljednje riječi?”, napisao je putnik. Nakon toga, rođaci su izgubili kontakt s njim.
Nesreća se dogodila jutros oko 9:00 po lokalnom vremenu (00:00 GMT).
Ministarstvo zemljišta, infrastrukture i prometa (MOLIT) izvijestilo je da su iz olupine izvučeni snimači leta i razgovora u kabini, što će pomoći u istrazi uzroka nesreće.
Unutar terminala vlasti i Crveni križ postavili su više od desetak žutih šatora za obitelji koje traže privatnost. Svakoj obitelji podijeljene su vunene deke kako bi se ugrijali ili na njima sjedili. U drugom kutu nalaze se zalihe flaširane vode i instant rezanaca.
“Mnoge stvari u ovoj tragediji nemaju smisla”
Ranije danas, BBC je razgovarao su sa zrakoplovnim stručnjakom i komentatorom Geoffreyem Thomasom. Prema njegovim riječima, čini se da je došlo do sudara s pticom koja je udarila jedan od motora, najvjerojatnije desni. To je moglo izazvati velik pritisak u kokpitu, prenosi tportal.
“Uz sve provjere i unakrsne provjere koje se provode u slučaju kvara motora, vrlo je moguće da su piloti jednostavno zaboravili spustiti stajni trap”, objašnjava Thomas. Dodaje da se u takvom slučaju automatska upozorenja u kokpitu uključuju, a podvozje se može ručno aktivirati.
Thomas ističe da su piloti u ovom području, osobito u blizini zračne luke Muan, svjesni sezonskih jata pataka. Međutim, i dalje se postavlja pitanje zašto nije aktiviran stajni trap.
“Ne znamo je li kvar motora bio toliko ozbiljan da piloti nisu imali vremena za to. Ali trebali su proglasiti uzbunu, a vatrogasne jedinice trebale su biti uz pistu spremne za hitno slijetanje”, zaključuje.
Thomas također napominje da se Južna Koreja i njezini zračni prijevoznici smatraju uzorima u zrakoplovnoj industriji te da i zrakoplov i prijevoznik imaju izvrsnu sigurnosnu evidenciju. “Mnogo toga u vezi s ovom tragedijom nema smisla”, dodaje.
Što su rekli Boeing i Jeju Air?
Zrakoplov Boeing 737-800, kompanije Jeju Air proizveden je 2009. Tvrtka osnovana 2005. je niskobudžetni avioprijevoznik s međunarodnim letovima za Japan, Tajland i Filipine te nekoliko domaćih destinacija.
Proizvođač zrakoplova Boeing i zračni prijevoznik Jeju Air obratili su se javnosti.
Boeing je u priopćenju naveo: “U kontaktu smo s Jeju Airom u vezi s letom 2216 i spremni smo pružiti podršku. Izražavamo duboku sućut obiteljima koje su izgubile voljene, a naše misli su s putnicima i posadom.“
Jeju Air na svojoj web stranici ima crni banner s porukom: “Duboko se ispričavamo svima pogođenima ovim incidentom. Uložit ćemo sve napore da riješimo situaciju i iskreno žalimo zbog prouzročene nevolje.“
Ranije danas, tijekom brifinga za medije, šefovi Jeju Aira su javno izrazili ispriku spuštenih glava.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!