Zara dovodi višesatne shopping showove u Europu: Ovo je evolucija zabave

Lifestyle 03. lip 202408:04 0 komentara
JUAN BARRETO / AFP
JUAN BARRETO / AFP

Zara će ove godine svoje prijenose kupnje uživo proširiti na Ujedinjeno Kraljevstvo, Europu i Sjedinjene Države, testirajući format koji je već iznimno popularan u Kini, ali koji je zapadnim kupcima manje poznat.

Marka brze mode, čija je matična tvrtka Inditex, ulaže u nove načine za angažiranje kupaca jer analitičari očekuju da će prodaja rasti manje snažno nakon izvanrednog porasta nakon pandemije.

Petosatni shopping showovi uživo u Kini, koji se tjedno emitiraju na Douyinu, TikTokovoj kineskoj sestrinskoj stranici, pomogli su u povećanju prodaje Zare otkako su lansirani u studenom, prema tvrtki za maloprodajnu analitiku EDITED.

“Želimo ovo prenijeti u zapadne zemlje, gdje livestream nije toliko popularan… ali mislimo zašto ne – iz perspektive zabave ovo je poput evolucije,” rekao je Zarin glasnogovornik inicijative, koja bi trebala biti pokrenuta između kolovoza i listopada.

Kupovina kao zabava nije novost – televizijski kanali za kupnju na koje su gledatelji telefonirali kako bi kupili istaknute proizvode bili su popularni desetljećima – ali društveni mediji i e-trgovina pokrenuli su novu eru livestreaminga, predvođenu Kinom u kojoj influenceri prodaju sve, od kozmetike do grickalica.

Brendovi koji žele stvoriti rarificiranije iskustvo nastojali su kupnju uživo obaviti drugačije.

Zarina revija na Douyinu prikazuje kineske modele koji nose Zara haljine, isprobavaju cipele i nakit. Također uključuje sekvence s modne piste i snimke šminke “iza pozornice”, dok je njegov razgovorni, ležerni stil u suprotnosti s teško prodavanim prijenosima uživo po kojima su poznati voditelji poput “Kralja ruževa” Li Jiaqija.

Emisija uživo, koja se prenosi s prostora od 1.000 četvornih metara u Šangaju, u prosjeku privuče oko 800.000 jedinstvenih gledatelja po emisiji.

“Zarin pristup prijenosu uživo izgradio je značajnu svijest o brendu u Kini”, rekla je analitičarka EDITED-a Krista Corrigan.

Zara je prodala 50 posto više proizvoda u Kini u većini veličina u prva tri mjeseca ove godine nego u istom razdoblju 2023., prema podacima EDITED.
Livestream također omogućuje Zari da dopre do kupaca iako se njena fizička prisutnost u Kini smanjila s 570 trgovina u 2019. na samo 192 do 31. siječnja ove godine.

U Ujedinjenom Kraljevstvu, SAD-u i europskim zemljama koje tek treba biti objavljeno, Zara je odabrala ugostiti emisije uživo na svojoj aplikaciji i web stranici umjesto platforme društvenih medija treće strane kako bi osigurala kontrolu nad estetikom.

Alfonso Segura, koji vodi konzultantsku tvrtku za modnu maloprodaju TFR sa sjedištem u Barceloni, rekao je da će joj to također omogućiti da poveća angažman i iskoristi svoju bazu podataka registriranih korisnika.

Ad hoc prijenosi uživo isticat će određene kolekcije Zara Woman, a vodit će ih dvije “vrlo poznate” modne ličnosti, rekao je brend, ne navodeći njihova imena.

U cilju “prijateljskog, ležernog i zabavnog” iskustva, emisije će biti kraće od onih na Douyinu, u trajanju od 45 minuta do sat vremena, ali gledatelji će i dalje moći reagirati u stvarnom vremenu pitanjima, komentarima i emotikonima.

“Ne možemo uvijek pročitati što je uspjelo u Kini, hoće li to uspjeti u zapadnoj Europi ili u Velikoj Britaniji”, rekla je analitičarka JP Morgana Georgina Johanan.

No, dodala je, Inditexovo ulaganje u kupnju uživo primjer je njegovog zamaha i sposobnosti da bude na čelu eksperimentiranja s novim formatima.

Asos, L’Oréal i Puma među su brendovima koji su pokrenuti na TikTok Shopu u Ujedinjenom Kraljevstvu posljednjih mjeseci, rekla je platforma, dok je platforma AliBaba AliExpress u ožujku pokrenula emisiju uživo u Ujedinjenom Kraljevstvu pod nazivom “It Girls” s influencericama uključujući Oliviju Attwood.

Asos je rekao da je njegova prva narudžba stigla unutar 30 minuta od lansiranja, a novi kupci čine 57 posto onih koji kupuju njegove proizvode putem TikTok Shopa.

Inditex je odbio reći koliko ulaže u novi format, ali tvrtka u obiteljskom vlasništvu nalazi se na gomili gotovine od 11 milijardi eura (16 milijardi singapurskih dolara), što joj daje snagu i sigurnosnu mrežu za eksperimentiranje s novim načinima prodaje, čak i ako uspjeh nije zajamčen.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!