Povjerenstvo za prava pacijenata u Primorsko-goranskoj županiji posljednjih godina bilježi porast zaprimljenih podnesata pacijenata otkako je na snazi Zakon o zaštiti prava pacijenata.
Tako je broj prijava godišnje s dvije do tri prošle godine porastao na 13 podnesaka. U ovoj godini već je zabilježeno dese prijava.
“Broj podnesaka raste sve više kako se zna da postoji povjerenstvo. Također, svaka zdravstvena ustanova kojoj smo se obraćali za odgovore dosad se odazvala. Naš zadatak kao povjerenstva je upućivati čim više informacija prema pacijentima kao i liječnicima primarne zdravstvene zaštite koji bi trebali dati osnovne informacije pacijentima da oni kad, primjerice, dođu u bolnicu, budu čim bolje informirani.
Pritužbe pacijenata koje primamo odnose se na dobivanje lijekova, liste čekanja, ali sve češće i na grubu komunikaciju zdravstvenih djelatnika, rekla je na konferenciji za novinare posvećenoj desetoj godišnjici donošenja Zakona o zaštiti prava pacijenata Ankica Nanut, predsjednica Povjerenstva za zaštitu prava pacijenata PGŽ-a, prenosi Novi list.
Osim prava, pacijenti imaju i obveze kad je u pitanju zdravstvena zaštita. Jedna od njih je i poštivanje preporuke za očuvanje zdravlja i odaziv na preventivne programe koje sustav nudi kako bi se smanjio broj oboljelih i smrtnih slučajeva od najčešćih bolesti.
“Manjak zdravstvene pismenosti stvara barijere i može uzrokovati povećanje troškova zdravstvenog sustava kroz povećanje hospitalizacija, troškova za lijekove i nepotrebnu dijagnostiku”, istaknula je Sorta Bilajac Turina.
Cijeli članak pročitajte OVDJE.