"Korisnika usluga Caritasa je iz dana u dan sve više"

Vijesti 29. ožu 201608:03 > 08:04
N1

Caritas Zagrebačke nadbiskupije brojnim je programima, projektima i aktivnostima na godinu pomaže socijalno ugroženim obitelji. U studiju Novoga dana razgovarali smo sa Zvonkom Ercegom iz Caritasa.

Kada govorimo o humanitarnom djelovanju, uvijek su svi više senzibilizirani u vrijeme blagdana. Kako je bilo proteklih uskrsnih blagdana vezano za donacije i akcije pomoći?

“Blagdani i vremena u kojima se događaju neke prirodne elementerane nepogode uvijek malo više senzibiliziraju naše sugrađane pa je tako bilo i sad.”

Novim regulativama koje uređuju darovanje, PDV na doniranu hranu pred istekom roka nedavno je ukinut te oni koji je doniraju više nisu dvostruko opterećeni. Što se otada promijenilo? Ima li u tom smislu više donacija?

“Moram odgovoriti negativno. Iako je pravilnik stupio na snagu, nažalost se u praksi malo toga promijenilo. Oni koji su i prije pomagali pomažu i sad. Povećani broj donacija nemamo.”

Vi dobijete od trgovačkog centra veliku količinu hrane koja je vrlo blizu isteka roka trajanja i tu hranu imate malo vremena za distribuciju.

“Puno je birokratskih poteškoća. Tu robu treba pratiti papir, mi smo u registru i postoji procedura i sve se to mora usporediti. Morate imati ljude, morate imati vrijeme pa uvesti sve u program i tek onda robu usmejravati dalje. Pa i krajnjem korisniku trebate dati potvrdu. Za sve to je potrebno vrijeme. Dobivamo hranu kojoj je rok izuzetno kratak i imamo izuzetno malo vremena da bismo ispoštivali sve što pravilnik propisuje.”

Koliko volontera je angažirano u mreži Caritasa?

“Mi imamo oko 180 zaposlenika, ali postoji i velika baza volontera. Njih je na godišnjoj razini 190 do 200. Uz to, tu je i naša mreža župnih Caritasa gdje je angažirano 1300 volontera koji pomažu osobama u potrebi.

Jeste li se vezano za taj problem obratili nekom od resornih ministarstava ili institucija?

“Sudjelovali smo u svim javnim raspravama, nastojali da se naprave što bolji pravilnik. I sada komuniciramo s institucijama i resornim ministarstvima.”

Budući da su rokovi preratki a nemate dovoljno resursa, što s hranom kojoj istekne rok trajanja?

“Mi znamo koje su nam mogućnosti i koliko imamo korisnika pa izbjegavamo preuzeti više količine nego šo možemo. Imamo iskustva s tim, znamo koliko možemo distribuirati.”

Koliko je trenutačno korisnika u Gradu Zagrebu? Povećava li se njihov broj ili je otprilike isti?

“Pomoć naš projekt prima negdje 1500 socijalno ugroženih obitelji. To je ono što mi možemo pokriti. Korisnika je svak idan sve više i više. Oni su prije primali našu pmoć dva do tri puta godišnje. Sada dolaze svaka dva mjeseca po paket od 300 do 500 kuna osnovnih namirnica. Želimo da to bude još bolje i da uspijemo poboljšati stvari.”

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook.