Hrvatska je na dnu Europske unije kada su u pitanju električni automobili, a odsad državne poticaje za ovakve automobile zatražiti mogu i tvrtke.
Očuvanje okoliša i smanjenje buke dva su glavna razloga zašto se svijet, a posebno Europska unija, okrenula korištenju električnih automobila. Međutim, za razliku od većeg broja građana članica Unije, građani Hrvatske nemaju mogućnosti svugdje pristupiti električnim punionicama, ali osim ovog problema, muči ih i prevelika cijena te kriteriji drukčiji od onih u Uniji.
Hrvatska od 2014. godine subvencionira kupnju električnih automobila. Iz Fonda podsjećaju kako su već podijelili 50 milijuna kuna za 1500 vozila. Nakon problema sa smogom vlasti Pariza i Londona su pojačali hibridna vozila u sustavu javnog prijevoza. Diljem Europe takvi autobusi česta su pojava, a u Hrvatsku je stigao tek jedan i to samo na testnu vožnju, a se ne puni kao električni automobili, nego se puni kočenjem te se gasi na semaforima i stanicama.
U Fondu su svjesni kako stotinjak punionica na području cijele države nije dovoljno, ali na njihov broj, kažu, ne mogu utjecati. . A dok ne krene na bolje Europska unija će nalagati, država poticati, a lokalne vlasti sudjelovati u svečanim otvaranjima jedne po jedne punionice za električna vozila.
Više pogledajte u prilogu Mirele Bačić.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.