DIP se oglasio oko mističnog plakata "#Premijer"

Vijesti 08. kol 201614:25 > 14:33
Borna Filić/Pixsell

Pozivajući se na Zakon o izborima zastupnika u Sabor, Državno izborno povjerenstvo objavilo je da onaj tko je naručio plakat "#Premijer" nije kršio zakon.

Na ulicama diljem Hrvatske pojavili su se jumbo plakati na kojima se nalazi natpis “#Premijer” iako kampanja službeno još nije počela. Prema pisanju RTL-a autor plakat je upravo Bandić, no on o tome nije govoriti, već je odlučio biti misteriozan.

 “Ja sam taj hashtag vidio i u Dalmaciji. Ovih će se dana znati što je nastalo s tim hashtagom i tko je iza toga”, rekao je Bandić i dodao da se on time ne bavim, da se “budući hrvatski premijer ne bavim tim stvarima, nego se bavi vizijom”.

Reagiralo je Državno izborno povjerenstvo vezano za objavu ovog plakata.

Pojašnjavaju da izborna promidžba, kako to propisuje Zakon o izborima zastupnika u Hrvatski sabor, kao skup radnji koji poduzimaju izborni sudionici u svrhu javnog predstavljanja i obrazlaganja svojih izbornih programa biračima, počinje danom objave zbirnih lista izbornih jedinica, a završava 24 sata prije održavanja izbora.

Pozivajući se na Zakon o izborima zastupnika, DIP je objavilo da onaj tko je naručio plakat nije kršio zakon.

“Ne postoji zakonska zapreka da političke stranke i ostale politički aktivne osobe i izvan vremena izborne promidžbe obavljaju svoje redovite aktivnosti, pa i one aktivnosti koje bi po svom sadržaju upućivale na sudjelovanje na izborima”, navodi DIP u priopćenju.

Važno je, ističu, da se trošak promidžbe navede u financijskom izvješću.

“Ako političke stranke ili pojedinci koji namjeravaju postati izborni sudionici određene promidžbene aktivnosti poduzimaju i prije početka izborne promidžbe i ti troškovi moraju biti prikazani u izvješćima koja će izborni sudionici za troškove izborne promidžbe snositi sukladno Zakonu o financiranju”, pojašnjavaju u DIP-u.

Nadalje, DIP navodi da će se tek po objavi izbornih lista moći utvrditi je li plakate s natpisaom “#Premijer” istaknuo neki od sudionika izbora koji će se održati u runju.

“Ako ti pakati po svom sadržaju predstavljaju izbornu kampanju, navode, trošak izrade plakata kao i zakup panoa mora biti prikazan u financijskom izvješću sudionika izbora koji ga je koristio”, navodi se u priopćenju.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.