Gradske vlasti Zagreba i aktivisti Zelene akcije i Prava na grad nastavili su svoj niz obračuna. Ovaj put ring je postao radijski eter.
Nakon što su aktivisti i aktivistkinje Prava na grad i Zelene akcije prosvjedovali bacajući lažne novčanice ispred zgrade zagrebačke Gradske uprave, pritom noseći maske s likom Milana Bandića, ovaj tjedan su započeli radijsku kampanju. Inicijativom Zagreb: europska prijestolnica smeća žele upozoriti kako je glavni grad hrvatske najgora metropola Europske unije u odvajanju otpada.
“Grad Zagreb je u izvještaju Europske komisije iz 2015. proglašen zadnjim od 28 glavnih gradova Europske unije u odvajanju i recikliranju otpada. Lošim sustavom odvajanja zasnovanim na spremnicima koji su previše udaljeni od kućanstava i time nedostupni građanima, Zagreb odvaja tek 1 posto ukupne količine komunalnog otpada. Prema istom izvještaju, susjedna Ljubljana smjestila se na prvo mjesto s udjelom odvajanja i recikliranja od preko 60 posto, a ispred Zagreba nalaze se i Beč (5. mjesto) i Prag (9. mjesto). Primjeri Londona (7. mjesto) i Berlina (8. mjesto) dokazuju da je i u mnogo većim gradovima od Zagreba moguće uspostaviti dobar sustav odvajanja otpada”, kazao je za N1 Marko Košak, voditelj programa gospodarenja otpadom u Zelenoj akciji.
Iz inicijative također upozoravaju kako Grad Zagreb godišnje na Jakuševac baci 155 milijuna kuna našeg novca. Kako bi informirali i educirali sugrađane i sugrađanke, započeli su medijsku kampanju plakatima u javnom prostoru, jinglovima u radijskim eterima te zagovaranjem na društvenim mrežama, ali čini se kako su trn u oku gradske uprave bile reklame u radijskim eterima.
Nakon što su aktivisti počeli emitirati jinglove na nekoliko zagrebačkih radijskih stanica, Grad Zagreb je počeo emitirati radio jingle koji zvuči kao direktan odgovor na Zagreb: europska prijestolnica smeća. Preciznije, kako nam kažu iz inicijative, ‘kontra’ jingl je naručen od strane Grada Zagreba i ima za cilj ‘opravdati i sanirati štetu koju čini građanima i okolišu’, tvrdi Košak.
Naime, u radijskom spotu Grada Zagreba se navodi kako su ljudi iz 124 države svijeta glasovali za Zagreb kao najadventsku destinaciju. “Njima možete vjerovati”, završava jinge.
“Naši jinglovi temelje se na službenim podacima Grada Zagreba, a oni ih u svojem jinglu osporavaju. Činjenice im ne idu u korist”, kazao je Košak.
“Ovdje je riječ o nastavku dosadašnje kampanje stvaranja privida da se nešto radi u gradu. Grad nastoji kroz priču o adventu, o najboljoj adventskoj destinaciji, prodati priču da je Zagreb čist grad. Nastoje prikriti stanje”, objašnjava Košak.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter |Facebook | Instagram.