Najava taksista da će blokirati grad usporediva s terorizmom

Vijesti 16. velj 201713:38 > 13:40
Slavko Midzor/PIXSELL

Svaka namjerna i organizirana blokada prometnica nedopustiva je i višestruko štetna, te ima elemente terorizma, ustvrdio je u četvrtak prometni stručnjak Željko Marušić komentirajući prijetnju zagrebačkih taksista da će prometno blokirati Zagreb, a posebice zračnu luku.

Cestovni je promet krvotok svake države, u hrvatskoj je metropoli koncentrirano više od 60 posto hrvatskih gospodarskih aktivnosti i kapaciteta, dok cestovnu mrežu Zagreba svakodnevno koristi više od milijun građana i turista, upozorava Marušić u priopćenju.

Svatko se ima pravo legalno boriti i izboriti za svoja prava, ali nitko, od poljoprivrednika do taksista, ne smije to raditi nauštrb drugih građana, preko njihovih leđa, maltretirajući ih i ugrožavajući im temeljna ljudska prava.

Blokadom prometa se radi nemjerljiva izravna i neizravna šteta građanima i cijelom društvu – većina građana ima svakodnevne obiteljske i poslovne aktivnosti i obveze, pa potom, kako bi nadoknadili izgubljeno vrijeme u neprirodnim zastojima i gužvama, jure i ugrožavaju sigurnost. Ne treba biti veliki stručnjak pa zaključiti kako zbog toga može biti ozlijeđenih i mrtvih.

Što je s trudnim ženama koje žure na hitni pregled ili u rađaonicu, osobama koje zbog iznenadne boli u prsima žele čim prije k liječniku? Što je s liječnicima koji trebaju stići na zakazanu operaciju, studenima koji imaju ispit? Što je s tvrtkama koje trebaju dovršiti posao ili obaviti isporuku, jer u suprotnom plaćaju penale i ugrožavaju buduće poslove, pita Marušić.

Taksisti svoje probleme trebaju rješavati legalno, kroz državne institucije, ne ugrožavajući i maltretirajući ostale i društvo u cjelini, a istodobno trebaju vidjeti svoje slabosti. Zbog čega dva ili tri taksista ne bi dijelila isti automobil, pa time, kroz bolje korištenje resursa, uštedjeli i mogli smanjiti cijene, a jedno i drugo donijelo bi im više posla i veću zaradu.

Zbog čega moraju kupovati preskupe automobile, koji im uvelike služe za pokazivanje statusa, umjesto da promišljeno izaberu višestruko jeftinije, a potpuno funkcionalne i sigurne modele, kaže Marušić.

Prometni stručnjak ponovno ističe da je loše što cestovnim prometnim sustavom upravlja MUP, a ne Ministarstvo prometa. Da nije tako, odgovorni bi ministar prometa nazvao i prozvao ministra unutarnjih poslova i zapitao zbog čega su odšutjeli na prijetnju blokade prometnica i što će odmah napraviti kako bi to spriječili i zaštitili građane, poručuje Marušić.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.