Brodarski institut u Zagrebu godinama je u poslovnoj krizi. Država mu je vlasnik samo na papiru, a znanje njegovih stručnjaka i istraživanja koja provode služe uglavnom strancima. Zbog takvog odnosa države prema brodogradnji, malo se mladih odlučuje za taj studij. Zato su u Rijeci uzeli stvar u svoje ruke i - pokrenuli kampanju.
Biti inženjer brodogradnje mladima danas – što zbog neupućenosti, što zbog loše predodžbe u javnosti – nije baš prvi izbor. Zato su na studiju brodogradnje u Rijeci odlučili mladima približiti to zanimanje.
Krenuli su s kampanjom po gradu s natpisima “Želiš li posao nakon faksa? Ukazujemo da bi vrijedilo studirati brodogradnju”.
Mihovilu studij donosi sigurnu budućnost. “Siguran posao nakon završetka fakulteta. Konkretno dosta mojih kolega, uključujući i mene, su stipendisti Uljanik grupe tako da smo tjedan dana nakon završetka u pogonu”, kaže.
I Nora će projektirati brodove. Upitali smo je: u Hrvatskoj ili inozemstvu? “Da me se to pitalo na početku studija, tada sam bila okrenuta prema vani, ali sada želim svoje znanje iskoristiti ovdje”, kaže.
“Mi imamo slab odaziv na studij, a postoji mnogo uspješnih tvrtki koje trebaju inženjere brodogradnje, naši inženjeri ne ostaju na burzi niti jedan dan”, ističe dekanica Tehničkog fakulteta u Rijeci prof. dr. Jasna Prpić Orešić.
Mogli bi oni raditi i na Brodarskom institutu da već nije nekoliko puta bio pred gašenjem.
Naručitelji su uglavnom stranci – naši rijetko. Za Brodarski institut mjerodavna su 4 ministarstva – znanosti, gospodarstva, prometa i imovine.
“Do sada ne mogu reći da su postavili zahtjev što žele od Brodarskog instituta”, ističe savjetnica na Brodarskom institutu u Zagrebu mr. sc. Nina Antičić za HRT.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.