Od 1. listopada neće trebati vaditi rodni i vjenčani list

Vijesti 15. tra 201721:29 > 21:36
Ilustracija

Državna tijela ubuduće će podatke iz matica prikupljati po službenoj dužnosti, što građane oslobađa nepotrebnog posla.

Poželite li upisati dijete u vrtić ili školu, ostvariti pravo na dječji doplatak ili zatražiti rješavanje imovinskopravnih odnosa, ako se javljate na natječaj za posao u državnoj službi ili želite aplicirati za potporu u, primjerice, resoru poljoprivrede, od vas će se tražiti da uz zahtjev predate izvatke iz različitih državnih evidencija. Za većinu građana koji nisu u sustavu e-građani to znači odlazak u općinu i plaćanje upravnih pristojbi, no nakon 1. listopada taj će posao umjesto njih obavljati tijela državne uprave, piše Večernji list.

Utvrdila je to ovoga tjedna Vlada, koja je posebnim zaključkom obvezala sva javnopravna tijela da u postupcima koje pred njima vode građani po službenoj dužnosti pribavljaju podatke iz matice rođenih, vjenčanih i umrlih, iz registra životnog partnerstva i evidencije državljanstva, putem aplikacije “Uvid u osobna stanja građana”.

Aplikaciju je pripremilo Ministarstvo uprave, a za građane ona znači oslobađanje od nepotrebnog pribavljanja dokumenata o kojima država vodi službenu evidenciju.

Iz Ministarstva poručuju da će njihovi osobni podaci ostati zaštićeni. Kažu da su u pripremi aplikacije tijesno surađivali s Agencijom za zaštitu osobnih podataka.

U Ministarstvu naglašavaju da je uvođenje takve aplikacije prvi preduvjet za izgradnju “države bez papira”, s efikasnijom javnom upravom, jednostavnijim pravilima i međusobno povezanim državnim tijelima, piše Večernji list.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.