Proizvođači mlijeka: Nemamo više što izgubiti

Vijesti 18. srp 201714:35 > 14:38
Ilustracija

U organizaciji Proizvođačke organizacije Udruge mljekara "Drava-Sava" u utorak je održan sastanak proizvođača mlijeka i trgovačkih lanaca na kojem je dogovoreno da proizvođači za idući sastanak pripreme konkretne prijedloge s kojima bi išli prema trgovačkim lancima.

Tema današnjeg sastanka, na koji su se od trgovačkih lanaca odazvali samo Konzum i KTC Križevci, bila je mogućnost zaštite cijene domaćeg mlijeka i mliječnih proizvoda u trgovinama.

Istaknuto je između ostalog kako se mlijeko u trgovačkim lancima često koristi kako artikl kojim se privlače kupci i to akcijskim cijenama.

“Mi ne možemo proizvoditi mlijeko za 1,7 kuna, ako je proizvođačka cijena 3 kune”, upozorili su proizvođači.

“Ovaj sastanak govori koliko su ozbiljni trgovački lanci, jer su se na njega odazvala samo dva domaća, ostali su rekli da ne žele sudjelovati”, kazao je Mladen Šolčić iz Udruge “Mliječni put Hrvatske”.

Ističe kako je stanje u proizvodnji mlijeka alarmantno i kako se hitno mora nešto poduzeti. “Nemamo više izlaza, ova situacija vodi u sve gorem smjeru za nas proizvođače i ako hitno nešto ne dogovorimo neće biti dobro. Jer mi smo sve izgubili, radimo već pet, šest godina s gubitkom i to više ne možemo”, kazao je te dodao kako sve to rezultira padom stočnog fonda, padom proizvodnje mlijeka i padom broja proizvođača.

“Nemamo više što izgubiti. Mlijeko proizvoditi po 1,8 kuna je sramotno, ako nas proizvodnja košta 3 kune”, kazao je te poručio kako proizvođači mlijeka ne mogu financirati socijalu i da se za to treba brinuti država.

Kada je cijena kruha u pitanju i kada u vrijeme žetve “ode gore” nitko ne pravi problem, samo se radi problem oko mlijeka, kazao je Šolčić.

Smatra kako je rješenje zaštitna cijena u trgovini i zaštitna cijena u nabavi, no zamjenik predsjednika Uprave KTC-a Križevci Siniša Katavić ističe kako zakon to ne dozvoljava.

Upozorio je i kako strani trgovački lanci imaju snagu da godinama rade s gubitkom, uz dampinške cijene i dugotrajne akcije i na taj način ‘pokore’ hrvatsku proizvodnju i trgovinu.

Mišljenja je kako bez domaće proizvodnje i domaćih dobavljača dugoročno ni hrvatski trgovci nemaju šansi protiv stranih.

Direktor sektora svježe hrane u Konzumu Hrvoje Dević kazao kako taj trgovački lanac dugi niz godina podržava domaće proizvođače o čemu govori i podatak da je u prošloj godini uvezeno svega dva posto mlijeka.

Podržava današnji sastanak, mišljenja je kako je to dobar put, no ističe kako Konzum ne može biti regulator tržišta.

“Mi podržavamo sve domaće projekte i inicijative, ali kupac je taj koji na kraju odlučuje”, kazao je.

Na sastanku je istaknuto i kako su nužne veće kontrole uvoznog mlijeka te kako je potrebno raditi na edukaciji potrošača, odnosno jačati svijest o kupovini domaćih proizvoda.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.