Zbog izrazito loših radnih uvjeta, zaposlenici Jadrolinije su mirno prosvjedovali i traže smjenu Uprave, no on ih već više od godinu dana ignorira, upozoravaju, dok Uprava ima drugu priču. Zaposlenici su im dali rok od 10 dana, a onda kreću u štrajk, najavio je Nedjeljko Bulić iz Nezavisnog sindikata pomoraca u razgovoru za Novi dan.
Zašto smatrate da je položaj pomoraca i radnika u Jadroliniji izrazito loš?
Zaposleni su potplaćeni, nemaju osigurano vrijeme za nabavu i pripremu hrane na brodovima, izostanak smještaja na nekim brodovima, neki rade i po 18 sati što je izvan Zakona o radu, MLC konvencije i nacionalnog kolektivnog ugovora, nemaju ugovore na nedoređeno – pogotovo bijelo i šaltersko osoblje, koji rade u kontinuitetu i po šest, sedam i osam godina, ne plaćaju se stvarno odrađeni sati rada, neusklađenost koeficijenata prvim časnicima na brodovima i šalterskim djelatnicima.
Kakva je situacija s prosječnim plaćama sa SSS-om pred mirovinu?
Treći časnik palube ima koeficijent dva što je oko 3.700 do 4.000 kuna, vođe palube, koji en mogu napredovati, zapovjednik ima 4.000 osnova, 7.000 kuna, neki i manje …
Kada su zadnji put povećavane plaće?
2008. godine.
Kakva je situacija s radnim vremenom?
Osam sati, pa od osam do 12, svaki koji odradi prekovremeni je u zbilji 13. sat.
Jeste li komunicirali s Upravom?
Ne možemo se time pohvaliti u posljednje vrijeme, u proteklih godinu i pol dana nas totalno ignoriraju, osim što smo 21. 7. imali sastanak koji je išao na inicijativu drugog sindikata, a rekli su tada da će nam povećati plaće uz tri neostvariva uvjeta.
Tražite smjenu Uprave?
Apsolutno.
Kakve ugovore imaju pomoćno i šaltersko osoblje?
Rade po tri godine pa se potom prekine na dva, tri mjeseca i onda ih se pet prima. Najgore je kod bijelog osoblja gdje nemaju ni uvjete za napredak, a ima ljudi koji i po 15 godina rade na određeno premda je riječ o deficitarnom kadru u nas.
U kakvom je stanju flota? Mi ćemo se danas voziti jednim brodom.
Koliko znam, riječ je o Biokovu, a to je noviji brod na liniji na kojoj vozi nekoliko brodova. Odite na Marijan ili Tin Ujević gdje se članovi posade nemaju ni gdje odmoriti jer nema kabina za smještaj. Marijan vozi po 17, 18 sati, nema uvjeta za nabavu, ni pripremu, niti konzumaciju hrane, a tek stariji brodovi poput Lastova … tu bi trebalo vidjeti kakvo je stanje, a nezadovoljni su i časnici, svi.
Iz Uprave kažu da su to neodgovorni postupci pojedinaca koji mogu naštetiti ugledu Jadrolinije u osjetljivom trenutku turističke sezone i liberalizacije tržišta?
Nismo mi nikome naštetili – ni Jadroliniji, ni sezoni, samo iskazujemo nezadovoljstvo, nema adrese na koju nismo pokucali, obavijestili smo Upravu o štrajku, puno više je to odgovornost njih, nego nas.
Ukazuju da nije slučajno da se ovo zbiva nakon što je poništen vaš izbor za predstavnika Radničkog vijeća u Nadzornom odboru?
Mislim da je to neistina iznijeta od strane Uprave, odluka o štrajku je donesena 12. lipnja, a sud je donio pravomoćnu odluku 20. srpnja i zanima me kakve to ima veze … vidite i sami da je riječ o osobnom animozitetu predsjednika Uprave prema meni, nije prvi put, a ovo je sada i u javnost izašlo. Imamo papire i oni govore više od 1.000 riječi.
Koji su sad vaši planovi i namjere?
Ukoliko se neki od ovih bitnih zahtjva ne ispune, organizirat ćemo štrajk većih razmjera, ljudima je više preko glave, nije nam to drago, ali ukoliko ne vidimo promjene u 10 dana idemo.
Jeste li razgovarali s Upravom?
Više puta smo željeli razgovarati, ali ignoriraju nas. Najveći je problem upravo Uprava koja ne želi komunicarati. Kad vas nitko ne uvažava u ičemu, nema nego “govor ulice”.
Smatrate li da ćete naštetiti Jadroliniji u trenutku natječaja za neprofiitabilne linije?
Ne, već su najbitnije dobili, a moje osobno mišljenje je da su najugroženije katamaranske brze brodske linije gdje možda ima konkurencije, ali smaram da se neće ništa dogoditi, niti će utjeati mirni prosvjed. Samo ukazujemo na nezadovoljstvo radnika.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.