Na dnevnom redu zagrebačke Gradske skupštine je i preimenovanje Trga maršala Tita.
Gradonačelnika Milana Bandića zastupnici su pitali zašto pitanje ne ide na referendum, kako je i obećao Zagrepčanima. “Uzmite moju izjavu, ne mogu dva puta briljirati, rekao sam prije mjesec dana. Messi je najjači igrač na svijetu i nema vremena igrati na malim golovima”, odgovorio je Bandić.
Rada Borić iz Nove ljevice kazala je da bi o temi kao što je trg građani ipak trebali odlučiti. “One kojima je u kampanji jedino bilo preimenovanje trga, njih ne zanima da bi građani bolje živjeli. Postavlja se pitanje što je sljedeće, otvara se prostor poništavanjem antifašističke povijesti Hrvatske. Ovo jeste politička trgovina i gradonačelnik je dosljedan, a najdosljedniji NZH”, rekla je Borić, dodavši da trg neće šaptom pasti.
“Otvara se pitanje zašto se Hrvatska odriče svoje antifašističke povijesti i želi biti gubitnica u Drugom svjetskom ratu. Treba dati referendum, a ne da nas 51 odluči o promjeni imena trga”, kazala je Borić.
Dotaknula se i drugih ulica u gradu. “Treba vidjeti hoćemo li moći izboriti da se vrati Ulica 8. svibnja, dan kada je grad bio oslobođen. U ovom trenutku živimo u shizofrenoj situaciji da će se Bandić posuti pepelom te da priprema povratak postolja Loli Ribaru na Črnomercu. Ako to nije shizofreno, što jest?”, upitala je Borić.
Predsjednik Gradske skupštine, Andrija Mikulić, rekao je da je preimenovanje Trga maršala Tita tema koja će na red doći u popodnevim satima, te da je to tema kao i bilo koja druga. “Takve točke nama uzimaju medijski prostor umjesto da se bavimo gospodarskim temama. Ako taj prijedlog danas dobije većinu, taj zaključak se objavljuje u službenom glasniku. Grad ce snositi trošak promjene dokumenata Zagrepčana koji su obuhvaćeni promjenom ulice, naziva, trga”, rekao je Mikulić, dodavši da će se zaključak, bude li danas donesen, već sutra objaviti u službenom glasniku. “Prema tome, od onoga trenutka kad se donese zaključak, on je na snazi”, rekao je Mikulić, dodavši da će to biti u roku od nekoliko dana.
U raspravu se uključio i Rajko Ostojić. “To nije pitanje osobe, to je pitanje antifašizma. Ako se odričemo Trga, odreknimo se Rijeke, Zadra, otoka. Naš stav je jasan. Nema potrebe mijenjati naziv Trga. Sjetite se da su maknuli naziv Trga žrtava fašizma i da su ga vratili”, rekao je Ostojić.
“Ako ova točka prođe na dnevnom redu, gradonačelnik postaje Hasanbegović, jer Bandić je rekao da će biti referendum, pa je došao nadgradonačelnik i rekao – moraš promijeniti ploču”, rekao je Ostojić.
Zlatko Hasanbegović promptno mu je odgovorio. “Ako se naša odluka usvoji, ostvarili smo jedan od naših političkih ciljeva. Gospodin Ostojić imao je priliku da nastavi suradnju s partijskim kolegom Bandićem. Iz nekog razloga to nije učinio. Da postoji potreba za trgom maršala Tita, Waltera, ne bi ga mijenjali. Niti jedan trg u Hrvatskoj ne bi trebao nositi naziv Josipa Broza Tita”, rekao je Hasanbegović.
Upitan hoće li se danas promijeniti ime trga, Hasanbegović je rekao da nije vidovit, ali da ne vidi razlog da se to ne dogodi. “To je dio našega političkog sporazuma. Vjerujem da će biti i pokoji glas više. Svjedočit ćemo paradoksu da se jedno govori, a drugo radi. Gospođa Švaljek iz nepoznatog razloga nastupa kao posljednji bastion obrane trga, a to se očekuje od Radničke fronte, Crvene armije ili kojih već lijevih frakcija. Iz njenih redova zastupnici su poduprli promjenu imena”, rekao je Hasanbegović.
Sandra Švaljek rekla je da je inicijativa da se održi referendum bio zajednički prijedlog njezina kluba i HSLS-a. “To je najdemokratskiji način da se odluči hoće li trg zadržati ime ili će se preimenovati. I u devedesetim se godinama raspravljalo o tome i tada nije donesena odluka da se trg preimenuje”, rekla je Švaljek.
“Mi smo demokratični unutar našeg kluba. HSLS ima valjan argument za svoj stav. Budiša je 1996. predložio da se trg preimenuje i dobro je da se oni drže te odluke. Mi ostali ćemo biti protiv preimenovanja”, rekla je.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.