Gotovo 13 i pol godina Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje (HZMO) isplaćivao je mirovinu na račun klijentice jedne banke koja je već tada bila pokojna, a sada na osnovu presude Trgovačkog suda u Zadru banka mora gotovo četvrt milijuna kuna vratiti mirovinskom zavodu.
Nepravomoćna je to sudska odluka na koju banka još ima pravo uložiti žalbu, što će vjerojatno i učiniti budući da od početka procesa nagira svoju odgovornost za ovaj nesvakidašnji slučaj. Naime, njihova klijentica, kako je utvrđeno tijekom postupka, preminula je još 2. svibnja 1999. godine. No, HZMO je nastavio uplaćivati mirovinu na njezin račun u banci. Iznos se popeo na 243.811 kuna, pa je HZMO sada odlučio zatražiti povrat sredstava.
Temelj za tužbu bilo mu je Ugovor o isplati mirovina iz lipnja 1993. godine kojima se banka obvezala svaka tri mjeseca podnositi izvješća o mirovinama koje s računa nisu podizane. Osim toga, Ugovorom o međusobnim odnosima u vezi s isplatom mirovinskih i invalidskih primanja iz prosinca 2005. banka imala je obvezu na zahtjev Zavoda vratiti nepripadno doznačena sredstva nakon smrti korisnika i to u roku od osam dana od primitka zahtjeva.
Prvi takav zahtjev HZMO je banci poslao u listopadu 2012. godine, a kako banka na njega nije reagirala podnio je tužbu. Banka je odgovarajući na nju tvrdila kako nije odgovorna za povrat sredstava. Prema njezinom stavu HZMO je trebao tužiti nasljednike njihove pokojne klijentice.
Međutim, iz HZMO-a su uzvratili kako sredstva nisu bančina, te im ih ona mora vratiti. Takav stav je u presudi zauzeo i Trgovački sud u Zadru. Podsjetio je na ugovore banke i HZMO-a, kao i činjenicu da je banka ignorirala dva zahtjeva Zavoda za povratom uplaćenih sredstava, piše Net.hr.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.