Vozači stariji do 65 godina krivi za 70 posto nesreća

author
HINA
28. sij. 2015. 18:22
>
18:27
auto_voznja
Morgue File/Ilustracija | Morgue File/Ilustracija

Vozači stariji do 65 godina su krivi za 70 posto nesreća u kojima sudjeluju, istaknuli su predstavnici policije u srijedu na saborskom Odboru za promet.

[caption id="attachment_937577" align="alignnone" width="750"]

Europske zemlje imaju i stroža dobna ograničenja

Granica od 65 godina pritom je samo administrativna granica jer sve važeće vozačke dozvole i dalje vrijede do njihova isteka, a tek potom su stariji od 65 godina obvezni obaviti liječniki pregled. Ukoliko im se na pregledu ne utvrdi nikakvo ograničenje, njihove se vozačke dozvole tada produžuju na narednih deset godina., rekao je Trpković.

"Statistike su jedno, no zašto bi netko sa 65 godina bio manje sposoban za vožnju automobila a može raditi do 67. godine života", upitao je Luka Denona (SDP) koji drži da u takvoj odluci nema logike. Smatra da je važna i socijalna dimenzija jer je 300 kuna za liječnički pregled previše, s obzirom na mirovine većine umirovljenika.

Iz MUP-a odgovaraju kako je za stjecanje vozačke dozvole potrebno zadovoljiti određene kriterije bez obzira na dob, a visina naknade za liječnički pregled je u nadležnosti zdravstvenog sustava.

S obzirom da Europska direktiva koja uređuje to područje dopušta ograničenja već nakon 50 godina starosti, istaknuto je i kako druge europske zemlje imaju i stroža dobna ograničenja, poput Mađarske gdje su određena ograničenja za izdavanje vozačke dozvole uvedena već nakon 40. godine ili Luksemburg gdje su uvedena nakon 60. godine.

Teme

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare

Pratite nas na društvenim mrežama