Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak izjavila je u četvrtak kako ne očekuje neki otpor vezan uz zdravstveni i građanski odgoj koji će se u škole uvesti iduće godine, ocijenila kako u tim kurikulima praktički nema ideološki obojenih sadržaja i pozvala sve da ih pogledaju jer su zakonske izmjene i dopune sada u javnoj raspravi.
U intervjuu za Dnevnik Nove TV ministrica je odgovorila na nekoliko pitanja, među kojima je bilo i ono vezano za zdravstveni i građanski odgoj koji će se u škole uvesti iduće školske godine. Na novinarsku primjedbu kako je “mnogim roditeljima zdravstveni i građanski odgoj trn u oku te hoće li oni moći isposlovati da njihova djeca ne moraju slušati satima, recimo o spolnom odgoju”, ministrica je podsjetila da su zdravstveni i građanski odgoj dio međupredmetnih tema.
Vrlo uređeni kurikulumi, sada u javnoj raspravi i treba ih pogledati
Divjak je podsjetila kako je, uz zdravstveni i građanski odgoj, riječ i o u financijskoj pismenosti, poduzetništvu, primjeni informacijskih i komunikacijskih tehnologija, te ocijenila da su to” vrlo uređeni kurikulumi”. Napomenula je kako je sada u javnoj raspravi predloženi Nacrt prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi i pozvala zainteresiranu javnost da iznese svoje primjedbe i prijedloge.
Primjedbe i prijedlozi na spomenute zakonske izmjene i dopune mogu se pak uputiti posredstvom e-Savjetovanja, koje je otvoreno 3. studenoga i trajat će do 3. prosinca ove godine.
Ministrica ne očekuje neki otpor jer, kako je rekla, praktički nema sadržaja koji su ideološki obojeni. Ako bi ipak bilo otpora, odnosno, ako netko smatra da postoje ideološki obojeni sadržaji, takve moguće sadržaje mogla bi, u skladu s predloženim zakonskim izmjenama i dopunama, okarakterizirati Agencija za odgoj i obrazovanje, te bi tada roditelji mogli imati opciju odabira samo u izbornome sadržaju.
Nakladnici su spremni digitalizirati udžbenike
Jedno od pitanja upućenih ministrici bilo je i kako će se riješiti pitanje preteških dječjih školskih torba. Divjak je odgovorila kako se taj problem može već sada riješiti tako da učitelji i nastavnici kažu djeci što trebaju donijeti u školu, a koje knjige mogu ostaviti kod kuće.
Ravnatelji, učitelji i nastavnici imaju autonomiju da to sami organiziraju na najbolji način, istaknula je Divjak i najavila kako će se, tijekom eksperimentalnoga provođenja cjelovite kurikularne reforme, u određenom postupku smanjiti tiskani materijali i udžbenici jer će dosta toga biti digitalno.
“To naravno ne znači da ćemo knjige izbaciti iz škole, knjige su vrlo vrijedne i ostat će u programu”, rekla je.
Na pitanje ispaštaju li djeca zbog jakoga nakladničkog lobija, Divjak je odgovorila kako bi “ispaštala kad ne bismo ništa mijenjali”. Izvijestila je da su predstavnici Ministarstva razgovarali s nakladnicima koji su izrazili spremnost da će digitalizirati sadržaje.
Vjerujem da će nakon eksperimentalne provedbe i na tome području kroz godinu dana biti ostvareni bolji rezultati, zaključila je ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak.