'Hrvatska će postati deponij za stare aute'

Vijesti 02. sij 201810:35 > 10:41
Ilustracija

Iako su trošarine smanjene, prometni stručnjak Željko Marušić smatra da to neće povećati prodaju novih vozila. Više će se ljudi odlučiti za rabljeno

‘Riječ je o umjetničkom smanjivanju trošarina. Neće se puno toga promijeniti, osim što će se na cestama povećati broj rabljenih vozila, a to baš i nije dobro’, kaže za 24sata prometni stručnjak Željko Marušić.

Jučer su na snagu stupile izmjene i dopune Zakona o posebnom porezu na motorna vozila, a time će građani plaćati manje trošarine državi prilikom kupnje rabljenih vozila, dok isto vrijedi i za nabavu novih. To bi, prema procjenama, trebalo smanjiti davanja državi čak i za nekoliko tisuća kuna. Umjesto poreza plaćat će se upravna pristojba koja će se izračunavati prema starosti i snazi vozila.

Država je isto tako smanjila i trošarine na kupnju novog automobila ne bi li time potaknula građane na kupnju. Tako bi za novi automobil od 120.000 kuna, trošarine trebale biti manji i do 2500 kuna. Međutim, Marušić procjenjuje kako građani i dalje neće imati novca za kupovinu novih, sigurnijih automobila.

– Po meni, trebalo bi u potpunosti ukinuti trošarine za nova vozila ekološke kategorije Euro 6B i koja imaju pet zvjezdica prema Euro NCAP mjerilima sigurnosti. To su vozila koja izuzetno povećavaju sigurnost u prometu i nisu štetna za okoliš. To su automobili s automatskim kočenjem, sustavima za izbjegavanje sudara i raznim sustavima upozorenja – ističe Marušić i dodaje kako su takvi auti preskupi za građane pa će oni i dalje kupovati rabljena vozila. Ulaskom u EU povećao se i uvoz rabljenih vozila iz Njemačke i drugih država.

N1

Pojednostavljenim procesom i manjim trošarinama očekuje se još veće povećanje uvoza. Marušić kaže da to nije dobro.

– Postat ćemo deponij rabljenih vozila. Nijemci dizelaše stare više od deset godina masovno izvoze u Hrvatsku i njih će pristizati sve više – kaže Marušić za 24sata.