Zahtjev Vladi: Ukinite naplatu cestarine Zagreb-Sisak

Vijesti 30. sij 201807:43 > 07:52
Hrvoje Jelavic/PIXSELL (ilustracija)

Vijećnik u Skupštini Sisačko-moslavačke županije uputio je prijedlog da se od Vlade traži ukidanje cestarine na autocesti Sisak-Zagreb.

“Držim da su naši stanovnici i poduzeća diskriminirani nekim odlukama Vlade RH i da postoji dovoljno argumenata da se ukine obveza plaćanja cestarine na autocesti A11 Sisak – Zagreb”, kaže prof. dr. sc. Vladimir Čavrak, profesor s Ekonoskog fakulteta u Zagrebu i nezavisni vijećnik u Skupštini Sisačko-moslavačke županije. Stoga je Skupštini uputio prijedlog odluke da se od Vlade zatraži ukidanje cestarine, a na to ga je potaknula nedavna odluka Vlade o prestanku naplate cestarine za uporabu tunela Sveti Ilija.

 “Time su naši stanovnici i tvrtke dovedeni u neravnopravan ekonomski i socijalni položaj. Naime, gospodarske i demografske prilike na području naše županije, koja gravitira autocesti Sisak – Zagreb, nepovoljnije su nego u krajevima na koje se odnosila odluka o tunelu Sveti Ilija. Sisačko-moslavačka županija ima status potpomognutog područja, a Splitsko-dalmatinska nema. Među najnerazvijenijim općinama i gradovima Hrvatske je šest općina i gradova iz Splitsko-dalmatinske županije, a 11 iz naše županije. U tih šest općina živi 15.000 stanovnika, a u 11 naših 40.000 stanovnika. Dakle, ako se primijene isti kriteriji kao za tunel Sv. Ilija, jasno je da bi autocesta trebala biti besplatna”, napominje prof. Čavrak dodajući da je zahtjev za ukidanje cestarine Vladi predložila upravo Splitsko-dalmatinska županija zbog teških gospodarskih prilika na tom području. Ukidanje cestarine, smatra Čavrak, pozitivno bi utjecalo na gospodarski razvoj županije i mobilnost stanovništva.

Ta bi odluka potencijalno povećala raspoloživi dohodak i standard oko 40.000 stanovnika koji gravitiraju autocesti, povećala bi se sigurnost prometa i kvaliteta održavanja državne ceste preko Lekenika. Naime, iz podataka o praćenju prometa vidljivo je da tek jedna trećina vozila koristi autocestu, koja skraćuje put, dok i dalje dvije trećine vozila ide starom cestom Sisak – Zagreb. Jedini logičan razlog tome je naplata cestarine koja, u oba smjera, sada iznosi 20 kuna dnevno.

Čavrak ističe i još neke nelogičnosti. “U slučaju Sv. Ilije ukida se naplata cestarine na gotovom objektu, a mi plaćamo cestarinu na objektu koji nije gotov”, napominje Čavrak. Autocesta Zagreb – Sisak sagrađena je do Lekenika, i nema najave o nastavku gradnje prema Sisku.

Kako doznaje Večernji list, velika je vjerojatnost da županijska Skupština prihvati Čavrakov prijedlog.