Na udaru radikalnog rezanja troškova agencija, zavoda i drugih javnih ustanova, kojim bi se ukupno trebalo uštedjeti oko milijardu kuna, našao se i impresivni vozni park koji čine 1.534 službena vozila.
Propisivanjem maksimalne cijene, smanjenjem broja vozila i ograničavanjem prava korištenja – Ministarstvo financija kao odgovor Bruxellesu – planira između ostalog uštedjeti najmanje 25 milijuna kuna godišnje, piše tportal.
Dubinska analiza voznog parka u 187 javnih ustanova pokazala je nepostojanje nikakvih pravila u nabavi i korištenju službenih vozila. Tako je moguće da, primjerice, 37 javnih ustanova nema nijedno službeno vozilo, a agencija koja ima status neprofitne institucije nabavi službeni automobil u vrijednosti od 520 tisuća kuna.
Na jedno vozilo dolazi 20 zaposlenih
U agencijama koje imaju vozni park u prosjeku na jedno vozilo dolazi oko 20 zaposlenih,pri čemu postoje ogromne razlike u broju zaposlenih po jednom vozilu u pojedinim ustanovama, od 2,5 zaposlena na jedno vozilo do 185 zaposlenih po vozilu.
Ukupna prijavljena nabavna vrijednost 1.534 vozila iznosi preko 208 milijuna kuna, a svake se godine u prosjeku na vozila potroši preko 27 milijuna kuna.
Podaci o nabavnoj vrijednosti po službenom vozilu otkrivaju vrlo velike neujednačenosti između analiziranih institucija. Tako s jedne strane postoje vrlo skromne ustanove koje ne troše ništa ili vrlo malo na službena vozila, a s druge strane imamo rastrošne agencije koje nabavljaju službena vozila po iznosu većem od 250.000 kuna po vozilu.
Rekorderi su dvije agencije koje su nabavljale vozila prosječne vrijednosti od gotovo 450 tisuća i 520 tisuća kuna. Tri lučke uprave, tri nacionalna parka, dva muzeja, dva fonda i jedan institut nabavili su vozila prosječne nabavne vrijednosti od 200 do 230 tisuća kuna. Jedna si je lučka uprava priuštila vozila iznad 279 tisuća kuna, jedan nacionalni park iznad 316 tisuća kuna, dok je jedan park prirode nabavio vozila prosječne vrijednosti od 388 tisuća kuna.
Dubinska analiza pređene kilometraže pokazala je da u većini državnih ustanova vozila pretežno služe za osobne potrebe zaposlenika koji imaju pravo na njihovo korištenje, a manje za službena putovanja. Naime, prosječan broj prijeđenih kilometara kreće se u pravilu do 20.000 kilometara godišnje po vozilu, a samo 10 posto ustanova službenim vozilom prijeđe prosječno preko 31 tisuću kilometara godišnje.
Osim što nije propisana maksimalna nabavna vrijednost vozila, nije jednoznačno utvrđeno tko ima, a tko nema pravo na korištenje osobnog vozila. Također nije utvrđen ni prihvatljiv godišnji rashod po vozilu. U državnim ustanovama u pravilu nije jasno razgraničeno korištenje vozila za osobne i za službene potrebe.