Nakon što je odustala od davanja autocesta u koncesiju, Vlada ima plan B: Privatizirati tvrtku zaduženu za održavanje i naplatu cestarina HAC-ONC.
Više od 4 milijarde eura duga, uglavnom prema komercijalnim bankama imaju zajedno HAC i Autocesta Rijeka Zagreb. Kako bi se taj dug smanjio bar za trećinu plan je privatizirati 60 posto tvrtke HAC-ONC i to inicijalnom javnom ponudom. Dugovi bi ostali HAC-u koji bi ostao i vlasnik autocesta.
“Dodatni benefit je svake godine oko 250 milijuna kuna u državni proračun kroz porez na dobit koje će pri isplati dividende društvo HAC ONC morati uplatiti”, rekao je ministar Hajdaš Dončić.
Ministar Dončić najavljuje prijedlog zakona već za dva tjedna, a prvi krug inicjalne javne ponude krajem godine. Potvrdio je da će prednost pri kupnji dionica imati zaposlenici i građani, a 3 posto dionica dobit će braniteljski fondovi.
Za oporbu je ministrov plan B još gori od prvobitnog plana A – davanja autocesta u koncesiju, a planu se oštro protive i cestarski sindikati.
”Svakako bi Hrvatske autoceste napokon trebalo osloboditi svih ovih ekshibicija ministra Hajdaša Dončića jer uz sve ove ludorije koje je provodio u ove dvije godine mi se danas nalazimo dalje s rješenjem javnog duga Hrvatskih autocesta”, rekao je predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata Mijat Stanić.
Više u prilogu Ilije Jandrića.