Roditelji sedmogodišnjeg djeteta iz Zagreba nemalo su se iznenadili kad im je prije nekoliko dana na kućnu adresu stigao račun hitne ambulante Zavoda za otorinolaringologiju Kliničke bolnice Merkur.
Tamo su, naime, početkom mjeseca u večernjim satima odveli dijete s jakom upalom uha. Dijete je normalno zdravstveno osigurano, no roditelji u tom trenutku nisu sa sobom imali njegovu zdravstvenu iskaznicu.
”Bili smo s djetetom kod bake kad ga je naglo i jako počelo boljeti uho. Iz auta smo nazvali 194 i tražili savjet te su nas uputili da je najbolje otići na Hitnu u KB Merkur, što smo odmah i učinili”, pričaju roditelji.
Kako u bolnicu nisu išli od kuće, nisu imali djetetovu zdravstvenu iskaznicu.
”Dijete je u bolnici brzo primljeno i pregledano. Kad smo rekli da nemamo iskaznica, gospođa koja nas je primila promrmljala je sebi nešto u bradu”.
Nekoliko dana kasnije primili su račun za “prvi pregled doktora medicine” u iznosu od 142,76 kuna.
”Na samom pregledu nismo bili upozoreni da će nam nešto stići na naplatu niti nam je dana prilika da ostavimo polog i donesemo potvrdu o osiguranju”, kažu roditelji.
”KB Merkur nije smio naplatiti ovu uslugu, i to iz najmanje dva razloga: Sva djeca do 18. godine imaju reguliran status u obveznom zdravstvenom osiguranju te svi građani – svih dobi – imaju pravo na hitnu medicinsku pomoć bez obzira jesu li osigurani ili ne. Pošalju li roditelji kopiju računa HZZO-u, on će biti storniran”, priopćili su iz HZZO-a, a piše Jutarnji list.