Aviostručnjak: Situacija za Rusiju je katastrofalna, odluke EU-a će ih ubiti

Vijesti 01. ožu 202210:09 > 12:51 1 komentar
N1

Uz ekonomske, Rusije je pogodilo i zatvaranje zračnog prostora i zabrana slijetanja ruskim aviokompanija koju je uveo velik broj zemalja. Gost Novog dana bio je zrakoplovni stručnjak Alen Šćuric.

“Nije prvi put da se događa nešto ovakvo, aviokomapnije su nažalost naviknute da im se događaju ovakve stvari. Europske kompanije ovo neće pogoditi ni blizu kao ruske. Aeroflot nešto leti, ima jako puno letova unutar Rusije. U pandemiji se nije puno putovalo u inozmestvo pa je rusko tržište najveći izvor prihoda. Puno više će stradati privatne male kompanije. Aeroflot će riješiti država, ali male, privatne kompanije će imati probleme i ne vjerujem da će preživjeti”, rekao je Šćuric.

VEZANE VIJESTI

Zasad je zabranu Rusiji uvelo 40 država.

“Nije to nagore što se događa Rusiji. Jest velika, ogromna je stvari, Rusi ne mogu doći nigdje. Mogli bi teoretski u Srbiju, ali ne mogu doći do Srbije, SAD-a jer zaobilazak je toliko dug i skup da se ne isplati. Odluka Europske unije da se zabranjuje leasing kompanijama da daju avione Rusiji, uveden je i rok od mjesec dana da se vrate avioni natrag, raskinu ugovori. Rusija ima 980 aviona, 777 u vlasništvu je leasing kuća. Koliko će ih ostati, govorimo o dvjestotinjak aviona. Ako sukob ne stane brzo, ne znam s čim će Rusi letjeti, i doma i prema tim trećim zemljama”, kazao je Šćuric.

“Ali između Amerike i Rusije nema prometa od nedjelje. Formalne odluke još nema, ali vjerojatno će doći uskoro”, dodao je Šćuric.

“Abnormalan problem za Rusiju je što je Europska unija zabranila izvoz aviona i rezervnih dijelova u Rusiju. Nitko nema velik stock rezervnih dijelova, imaju za par tjedana. Ako su 50 posto vaše flote Airbusovi, a nemate dijelove, avion ne može letjeti. I tu će Rusija imati stvarno ogromnih problema. Količina ruskih aviona je zanemarivo mala. Avioni koje su proizveli, a to je samo jedan Sukhoi Superjet-100. To je avion koji je loš po performansama i supportu. Koristi se u Rusiji. Tri zapadne zemlje su ga koristile, ali su ga izbacile iz ponude prije isteka leasinga. U Rusiji se prodaju jer je gazda tako rekao, iako su kompanije nezadovoljne”, rekao je Šćuric.

Ističe da je situacija u zrakoplovstvu za Rusiju katastrofalna. “Da, kontramjera zabrane letenja nad Rusijom će naštetiti europskim kompanijama, ali neće British Airways ili Lufthansu neće ubiti što će do Japana morati putovati dva sata duže, ali Rusiju će ubiti, ubiti što ne može putovati na svoje osnovno i glavno tržište.”

Ovakav tijek događaja, financijski gledano, za Hrvatsku je dobar.

“Tu je Hrvatska profitirala. Većina prometa za Aziju i Bliski istok ide preko Hrvatske, što prije nije bilo tako. Povećao se tranzitni promet i mi ćemo tu znatno zaraditi”, kazao je Šćuric.

Tijek događaja iz minute u minutu pratimo OVDJE.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter Facebook | Instagram.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare