Preostala su dva tjedna do nedjelje 9. lipnja i izbora 12 članova Europskog parlamenta iz Hrvatske, a kampanja je prilično mlaka i nekonfliktna u odnosu na onu za nedavne parlamentarne izbore.
Razlog dijelom leži u tomu što građani Hrvatske izbore za Europski parlament ne doživljavaju toliko važnima kao one parlamentarne, o čemu je svjedočio slab odaziv u dosadašnja tri ciklusa tih izbora – 2013., 2014. i 2019. godine. Nijednom izlaznost nije bila veća od 30 posto.
A drugim dijelom razlog vjerojatno leži i u tome što se na europskim izborima natječu gotovo sve stranke i liste kao i na parlamentarnim izborima sredinom travnja. Mnogo je i istih kandidata kao na onim izborima pa vjerojatno i među njima samima ima zasićenja predizbornom promidžbom.
“Ne osjeti se potreba da se poveća izlaznost”
Komunikacijski stručnjak i politički komentator Krešimir Macan, kojeg je u kampanji za europske izbore angažirao IDS, smatra da će se ponoviti ono što se dogodilo u kampanji za parlamentarne izbore – stranke i kandidati intenzivnije će se angažirati u zadnja dva tjedna prije izbora.
“Ali i to neće biti dovoljno da bi se digla izlaznost. Kampanja je takva da se uopće ne osjeti potreba za podizanjem izlaznosti birača”, ističe Macan.
Tomu je tako, kaže, jer sve veće političke stranke otprilike već znaju koliki postotak glasova bi trebale dobiti.
“Njima ovo odgovara. Odgovara im manja izlaznost. Svi osim donekle Mosta računaju da im je rezultat prilično izvjestan. No ponekad i mala izlaznost može prevariti”, dodaje.
Većina vodi “štand” kampanju, Glavašević pedalira
Bez obzira na sve to, kandidati moraju odraditi kampanju kako bi privukli pažnju na sebe. Većina ih zasad bira uobičajenu “štand” kampanju – druženja s građanima na gradskim trgovima uz štandove na kojima dijele promidžbene materijale.
Jedini je zasad kampanju pokušao učiniti drukčijom Bojan Glavašević sa zajedničke liste SDP-a, Centra, HSS-a, GLAS-a i stranke Dalije Orešković. On je prošle subote biciklom krenuo s Europskog trga u Zagrebu na put dug 1500 kilometara, u Bruxelles pred sjedište Europskog parlamenta.
Za preferencijalne glasove – personalizirana kampanja
“On to čini da bi dobio na vidljivosti jer je kandidat koji mora proći na preferencijalne glasove (šesti je na listi, nap.a.) i, kao i ostali u toj poziciji, osvojiti barem 10 posto od svih glasova koje dobije lista. To od njega i sličnih zahtijeva da rade personaliziranu kampanju. Sve ostale aktivnost svode se na odrađivanje. Ovo je kampanja odrađivanja u kojoj se radi da bi se zadovoljila forma”, smatra Macan.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!