Ministar turizma i sporta Tonči Glavina istakao je da je jedan od glavnih izazova u turizmu hiperinflacija ponude u odnosu na broj gostiju.
Ove godine je, kaže, u srpnju i kolovozu 40 posto kapaciteta u privatnom smještaju bilo prazno.
“Dovodimo se do situacije da nam svake godine pada popunjenost i imamo sve veće nezadovoljstvo pružatelja usluga. Bilo je potrebno napraviti određene izmjene kako bismo zaštitili sve ove ljude koji se danas bave turizmom da se i dalje mogu baviti tim poslom i da mogu zadržati konkurentnost”, rekao je gostujući u Dnevniku HTV-a.
“Porezno opterećenje bilo je izrazito malo”
Naveo je dvije ključne stvari za izračun poreza.
“Broj dana – popunjenost u jednoj godini i prihod po krevetu. Imamo egzaktnu i idealnu analitiku kakvu praktički nema nitko u Europi. Prvi dio koji je vezan za popunjenost, vezan je za sustav eVisitor koji je jasan i precizan, a drugi dio su prihodi po krevetu, koji prijavljuju sami iznajmljivači”, rekao je.
“Do sada je porezno opterećenje bilo izrazito malo, nepravedno i podoporezovano, nekih jedan do dva posto. Sad će biti pet posto. Ovaj model koji smo napravili je apsolutno pravedan za onoga koji ima 10 kreveta i za onoga koji ima pet kreveta. Zato što je osnovni parametar prihod po krevetu, a ne nešto drugo”, dodaje
Naglasio je da cjelovitu reformu kad je riječ o turizmu provode u “magičnom trokutu“.
“Turistička politika, porezna politika i prostorna politika. Sad dolazi zadnji korak u ovoj godini – izmjena Zakona o ugostiteljskoj djelatnosti, gdje ćemo napraviti podjelu o kojoj govorimo. To je procedura koju smo pokrenuli. Cjelovita porezna reforma bit će realizirana za manje od šest mjeseci”, rekao je.
“To dovoljno govori koliko smo spremni i ozbiljni. Nitko neće biti oštećen i omogućit ćemo svima koji sad rade, da rade i dalje, ali da moramo podijeliti kroz poreznu politiku određene korake da motiviramo ljude da rade duže”, rekao je.
Cilj je, poručio je, da Hrvatska ostane konkurentna.
“Ne smijemo se dovesti u situaciju da je naš odnos cijene i kvalitete u disbalansu. Naša budućnost turizma je održiva cjelogodišnja turistička destinacija. To je jedini mogući put koji imamo. Promjene jesu malo teške, ali postići će naš cilj da imamo cjelogodišnji održivi turizam.”
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!