Gradu Osijeku isporučen prvi, od ukupno deset novih niskopodnih tramvaja

author
Hina
07. ožu. 2025. 13:19
niskopodni tramvaj osijek
N1 / Ivan Hrstić | N1 / Ivan Hrstić

Prvi od ukupno deset novih niskopodnih tramvaja isporučen je u petak osječkom Gradskom prijevozu putnika (GPP), a osječka Gradska uprava najavila je da će preostalih devet biti isporučeno do rujna ove godine, što je investicija vrijedna 23 milijuna eura.

Niskopodni tramvaji za Osijek proizvode se u tvornici Končar - Električna vozila u Zagrebu.

Potpredsjednik Vlade i ministar obrane Ivan Anušić rekao je tom prigodom kako je nakon 43 godine, ovo prvi novi tramvaj u Osijeku, gradu koji je među prvima u ovom dijelu Europe uveo tramvajski prijevoz.

1741349828-WhatsApp-Image-2025-03-07-at-11.25.12-1024x768.jpeg
N1 / Ivan Hrstić | N1 / Ivan Hrstić



Ističe da Osijek već četiri godina realizira niz strateški osmišljenih i planiranih projekata, u suradnji s nadležnim Ministarstvima, što je rezultiralo potpunom promjenom vizure grada, ali i percepcije, koja je prije desetak godina bila puno negativnija.

niskopodni tramvaj osijek
niskopodni tramvaj osijek
niskopodni tramvaj osijek
+ 2


Uskoro završetak zadnjeg dijela autoceste na 5C koridoru, prema Mađarskoj


Potpredsjednik Vlade Anušić najavio je kako se uskoro očekuje završetak i puštanje u promet zadnjeg dijela autoceste na međunarodnom 5C koridoru, prema granici s Mađarskom, nakon čega slijedi obnova željezničkih koridora, što je ključna infrastruktura koja spaja ovo područje s ostatkom Hrvatske i Europe.

Osječki gradonačelnik Ivan Radić rekao je kako novi niskopodni tramvaj dolazi 141 godinu nakon što je Osijek, kao grad prvog hrvatskog tramvaja, uveo konjski tramvaj, 99 godina nakon pojave električnog tramvaja te 43 godine, nakon što je nabavljen posljednji novi tramvaj.

Pohvalio se da je novi osječki tramvaj bolji, ljepši i udobniji od zagrebačkog, iako je u oba slučaj proizvođač zagrebački Končar. Kako ističe, po specifikacijama koje je tražio grad Osijek, njihov tramvaj jest kraći, ali je 10 centimetara širi od zagrebačkog, što omogućava veći broj sjedećih mjesta i više mjesta u prolazu između sjedala. Iz Končara potvrđuju da je, unatoč površnim sličnostima, to za njih bio u velikom dijelu posve nov proizvod.

U osječkoj gradskoj upravi čak su izračunali da je s cijenom od 2,3 milijuna eura po primjerku osječki tramvaj oko 60 tisuća eura jeftiniji od zagrebačkog, unatoč tome što Zagreb nabavlja znatno veći broj vozila.

1741349813-WhatsApp-Image-2025-03-07-at-11.06.17-1024x768.jpeg
N1 / Ivan Hrstić | N1 / Ivan Hrstić



1741349849-WhatsApp-Image-2025-03-07-at-12.30.43-1024x768.jpeg
N1 / Ivan Hrstić | N1 / Ivan Hrstić



Novi niskopodni tramvaj šest metara duži je od starih tramvaja, ima 135 mjesta, 25 više nego stari te 44 sjedeća mjesta, dvostruko više nego stari tramvaji, rekao je.

Gradonačelnik Radić podsjeća kako je preduvjet za dolazak novih tramvaja bio projekt modernizacije tramvajske infrastrukture, vrijedan 45 milijuna eura, koji je započet 2022. godine.

Najavio je da nakon isporuke prvih deset tramvaja, slijedi nabava dodatnih deset, o čemu je već potpisan okvirni sporazum s nadležnim Ministarstvom, čime bi se u potpunosti zadovoljile potrebe gradskog tramvajskog prijevoza.

U prometnu infrastrukturu Osijeka uloženo 127 milijuna eura iz EU fondova


Član Uprave tvrtke "Končar" Ivan Paić rekao je da je novi osječki niskopodni tramvaj koji isporučuje ova tvrtka, jedan od najsloženijih proizvoda, koje danas može proizvesti hrvatska industrija.

Državni tajnik Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Žarko Tušek naglasio je da je proteklih sedam godina u prometnu infrastrukturu Osijeka uloženo 127 milijuna eura iz EU fondova, što govori da ljudi koje vode grad imaju viziju kako ga unaprijediti.

Dodao je kako se u lipnju očekuje završetak autoceste na 5C koridoru, a kada je u pitanju nabava 15 novih vlakova, najavio je da će jedan od prvih dizelskih vlakova, koji se radi u tvrtki "Končar", krajem travnja biti predstavljen u Osijeku.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok

Teme

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare

Pratite nas na društvenim mrežama