O problemima u zdravstvu, ali i prijedlozima rješenja istih, u Novom danu govorila je Jasna Karačić iz Udruge pacijenata.
Komentirajući žalbe obiteljskih liječnika da zbog preopterećenosti administrativnim poslovima imaju svega tri, četiri minute za pacijenta, Karačić je kazala:
“Iz pozicije znanstvenika mogu reći da prema provedenim analizama problem administrativne prirode je dosta velik. Nema dovoljno vremena za kliničke vještine koje obavljaju liječnici obiteljske medicine. Dobili smo apel da pokušamo pomoći u tome, da se riješi taj problem na koji otpada većina vremena – telefonski pozivi, ispisivanje uputnica i sve što pacijentu treba.”
Karačić kao dobru praksu savjetuje da specijalisti dobiju ovlaštenje da sami mogu uputiti pacijenta na daljnje pretrage ili mu sam dati recept za neki propisani lijek tako da se pacijenti ne moraju vraćati kod obiteljskog liječnika. Također pozdravlja i zapošljavanje administratorskih djelatnika koji pomažu medicinskim sestrama i liječnicima.
“To je jedan dobar put kako pomoći”, ocjenjuje Karačić.
Pritužbe pacijenata
“Najviše pritužbi od pacijenata jest na to da se liječnici ne javljaju na telefon, ali ne možemo ih direktno kriviti za to ako oni s druge strane stoje s drugim pacijentom. Kako pacijent koji zove može razumjeti kakva je trenutna situacija u ambulanti?”, objašnjava Karačić.
Na pitanje koje još česte pritužbe pacijenata, dodala je:
“Loša komunikacija toliko prenese sve druge stvari u sjenu. Pravo vrijeme je da se prestane s kolektivnom odgovornošću. Što god se dogodi, krivi su ministarstvo i ministar, ali bolnice i zdravstvene ustanove trebaju početi nagrađivati one koji rade dobro i prepoznati one koji rade loše i na koje pacijenti imaju pritužbe. Treba svatko preuzeti odgovornost za ono kako radi i kako se ponaša.”
Osvrnula se i na najave uvođenja preventivnih zdravstvenih pregleda.
“To pozdravljam i nadam se da će zaživjeti jer je to jedini način da dopremo do ljudi koji ne žive u velikim gradovima”, rekla je.
Liste čekanja
“Radila sam analize gotovo svih zemalja EU. Zapadne zemlje prednjače u kvaliteti zdravstvene zaštite, ali zato što uzimaju povratne informacije od pacijenata i unapređuju svoj sustav”, kazala je Karačić te nastavila:
“Mislim da bi trebalo prekopirati i praksu da se refundira trošak pacijentu za neku uslugu koju obavi u privatnoj klinici. Od toga bi imali koristi i zdravstveni radnici i pacijenti. To je jedan način kako riješiti problem liste čekanja.”
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!