Lažni popusti i nepostojeća sniženja po dućanima – potrošači trebaju reagirati!

Vijesti 23. pro 202108:27 > 08:37 0 komentara

Način na koji trgovci prikazuju cijene svojih proizvoda i usluga, a posebno popuste na redovne cijene, pokazao se poprilično problematičan - uobičajena praksa je postala da se ono što je zapravo redovna cijena prikazuje kao akcija ili neka druga forma snižene cijene.

Tanja Popović-Filipović, predsjednica Centra za edukaciju i informiranje potrošača (CEIP) upozorila je na lažne popuste.

“Često je pitanje radi li se tu o nekakvom kršenju o zaštiti potrošača – odgovor je da, ako nas trgovac privuče u trgovinu sa 70 posto sniženja onda i očekujemo to sniženje. Međutim artikli budu na 15 ili 20 posto popusta, što bih ja svrstala pod zavaravajuću poslovnu praksu”, kaže za HTV Popović-Filipović i dodaje kako je druga stvar koja se često događa nenavođenje stare i nove cijene, što nije predviđeno pravilnikom o sniženjima. Takva trgovačka praksa prepoznata je u EU-u i Velikoj Britaniji, a posebice je vidljiva na dan Crnog petka.

Predsjednica Hrvatske udruge za zaštitu potrošača, Ana Knežević, objašnjava kako je u analizi osam velikih britanskih lanaca trgovina, među kojima je i Amazon, njih 99.5 posto prikazalo jednake ili čak više cijene prije Crnog petka.

“Ljudi nasjednu na psihologiju Crnog petka i ne provjeravaju cijene”, rekla je.

Logično pitanje koje se postavlja je zašto se ne kažnjava trgovce radi te prakse?

“Novi zakon o zaštiti potrošača regulirat će to na način da će potrošač biti upoznat sa cijenom proizvoda koja je bila u posljednjih 30 dana kako se ne bi dešavale takve situacije. Također, kada potrošači zamijete situaciju koja je sporna i koja bi trebala biti sankcionirana prema zakonu o zaštiti potrošača, trebaju reagirati i prijaviti nadležnim institucijama”, istaknula je. Kad se radi o kupovini putem Interneta, čest je problem što se cijena mijenja tijekom kupnje.

“Potrošač treba platiti onu cijenu koju je vidio kad se odlučio na kupnju – sve to treba prijavljivati, mi tu nismo baš aktivni i često odmahnemo rukom”, upozorava Knežević i dodaje kako inspekcija po zakonu prvo treba opomenuti trgovca, a ukoliko trgovac ne regulira cijene onda ga i kazniti. Za novi zakon o 30 dana koji stupa na snagu sljedeće godine, Knežević ističe kako će potrošač teško moći znati je li to zaista cijena od prije 30 dana.

“Opet nije sigurno da nećemo biti prevareni. Tko nam jamči da trgovac opet neće korigirati cijenu u svoju korist?”, pita se, i dodaje kako je prošlogodišnje izvješće državne inspekcije sa zimskog sniženja pokazalo kako je među 591 slučajem kontrole otkriveno 60 slučajeva prekršaja.

Nisu bili jasno naznačeni uvjeti rasprodaje niti stara i nova cijena, nije bilo uputstvo i kome se potrošač može žaliti, a bilo je čak slučajeva prevare da je bila veća cijena na sniženju nego prije toga. Opreza uvijek treba biti kod potrošača, napominje.

Popović-Filipović ističe kako u slučaju sumnje na prijevaru trgovca uvijek treba reagirati zvanjem inspekcije. Dodaje kako je važno razmišljati i o naknadi štete radi izgubljenog vremena kako bi se proizvod reklamirao.

“Trebamo početi promišljati na taj način. U Hrvatskoj još uvijek nije prisutno razmišljanje ‘koliko sam ja izgubio novca i vremena?”. Trebamo razmišljati u tom smjeru da se potrošačima nadoknadi i vrijeme i novac”, kaže.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter Facebook | Instagram.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!