(Ne)oglašavanje velikih tvrtki na proruskim medijima: Kakve bi to posljedice moglo imati po regiju?

Regija 29. tra 202420:38 0 komentara

Na adrese 15 velikih kompanija, među kojima su i Coca-Cola, Lidl, Samsung, L'Oreal, ovih dana je, kako je prenio Politico, stiglo pismo s potpisima eurozastupnika. U pismu - poziv da se prestanu reklamirati na proruskim medijima u regiji.

U susjednoj Srbiji, reklame Lidla više ne možete više vidjeti na na Happy TV-u, a rijetko ćete ih vidjeti i na Pink TV-u. Takvu odluku Lidl je donio i prije nego je u njihov sandučić stiglo pismo s potpisom bugarskog konzervativca Andreja Kovačeva i 15 drugih zastupnika Europskog parlamenta.

“Značajno smo smanjili potrošnju za reklame na televizijama Pink i Happy od sredine 2023. godine. Istovremeno, odlučili smo da od 2024. godine prekinemo oglašavanje na kanalu Happy TV“, navodi se u odgovori ovog brenda za N1 Srbija.

Takvu odluku Lidl je, kako za N1 kaže, donio nakon kontinuiranog praćenja medijskog pejzaža Srbije. A on je, prema ocjeni eurozastupnika, pun „proruskih dezinformacija“. I zato bi, kažu u pismu, i Coca-Cola, Yettel, A1, Ferrero, Heineken, Mars, L’Oreal, Bosch, Samsung i drugi, trebali postupiti isto.

“Da rigorozno preispitaju svoje reklamne politike kako bi osigurali da se ne financiraju, čak ni slučajno, medijske kuće poznate po širenju dezinformacija“, navodi se u pismu zastupnika Europskog parlamenta.

Po, na primjer, i između ostalog – tvrdnjama da je rat u Ukrajini iznuđena, specijalna vojna operacija. Na upite N1 kompanije nisu odgovorile, pa hoće li po preporukama postupiti – i dalje ne znamo. Ali jedno je izvjesno – Zakon o oglašavanju ih na to ne obvezuje.

“Jednostavno on uređuje sadržaj oglasne poruke i kako bi ta oglasna poruka trebala izgledati da bi se zaštitio interes javnosti, odnosno gledatelj. Ovu situaciju naravno ne predviđa i na samom oglašivaču je da odluči gdje će se oglašavati“, navodi odvjetnik Miloš Stojković.

Prema izvještaju CRTE i Balkanske inicijative za slobodne medije 64 posto prihoda od oglašavanja mediji u Srbiji ostvarili su zahvaljujući tvrtkama iz EU-a, SAD-a ili Švicarske. Pola od toga slilo se u budžet upravo Happy-ja i Pinka. Ali, kako ocjenjuju EU zastupnici kompanije im ne donose samo novac, već svojom reputacijom nenamjerno i afirmaciju sadržajima koje plasiraju. Pismo eurozastupnika ipak, nije samo poruka za kompanije.

“Mislim da su to posredni politički pritisci na postojeću vlast koja je ovdje. Da se pokaže – okej, ukoliko ne možemo direktno utjecati na vas možemo utjecati na one koji se kod vas oglašavaju, investiraju novac ili zapošljavaju građane, tako da mislim da je ovo svojevrsna poruka i političkoj eliti koja je trenutno na vlasti“, smatra marketinški stručnjak Igor Avžner.

A sljedeći potez bi, smatra Avžner, mogao donijeti i teže ekonomske posljedice po čitavu Srbiju.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!