Nevera potopila brodicu Dišpet: Troškovi izvlačenja idu preko milijun kuna

Vijesti 11. stu 202220:18 0 komentara
N1

Brod je glavno sredstvo egzistencije ribara, a kad se dogodi da ga oluja potopi troškovi izvlačenja penju se u nebo. Preko milijun kuna. Priču o brodici Dišpet iz Kaštela donosi Vesela Šegvić.

Iako vezana, 30-metarska drvena ljepotica Dišpet usljed subotnjeg nevremena završila je pod morem kaštelanske ribarske luke Brižine.

“Vjerojatno je negdje drveni brod otvorio i uz to je bila velika nevera i nalilo ga je i on je potonuo”, rekao je Antonio Šunjić, vlasnik broda i predsjednik ceha ribara splitsko-dalmatinske županije.

N1

Lučka kapetanija vlasniku je izdala usmeno rješenje za izvlačenje broda, a zbog količine ulja i goriva izdali su nalog da se brod ogradi branama. Na sreću onečišćenja mora nema.

“Zbog toga što je na brodu bilo otprilike 20 litara ulja i negdje od 5 do 20 litara goriva, stoga smo morali voditi dužnu pažnju da ne bi došlo do onečišćenja”, navodi lučki kapetan Željko Kuštera.

Iako je itekako pazio na njega, Šunjić je ostao bez broda koji mu je donosio kruh. Kako nesreća nikad ne dolazi sama, dodatni su udarac troškovi vađenja plovila – preko milijun kuna.

“To je karikirano trošak od milijun i 300-400 kuna bez da se brod popravi i bez troškova nakon vađenja od izmjena instalacije, servisiranja, opremanja motora i ostalo. To su enormni novci koje nemamo i ne možemo zaraditi”, dodaje Šunjić.

Samo ova brana i njeno održavanje dnevno košta oko 70 tisuća kuna kaže Šunjić. Kad će brod vani – ne zna se. Procedura je to koja traje, pa troškovi iz dana u dan samo rastu.

“Pa čujte, to košta, moramo biti svjesni da ekologija i sve te stvari, one koštaju”, kaže lučki kapetan.

N1

Svjestan je toga i vlasnik. Zahvalan je svim institucijama, a pogotovo svojim kolegama ribarima koji su se unatoč nedaćama koje su ih snašle ujedinili i novčano pomogli.

“Ribari su se potrudili. Svatko je donirao jedan određeni iznos koliko je mogao i uspjeli smo skupit jedan iznos novaca koji će biti dostatan, našli smo dobrovoljce koji će zaroniti i koji će popravit oštećenje i taj novac će biti za iznajmljivanje jakih pumpi koje će taj broj isekati i vratiti na površinu”, kaže Šunjić.

Drvenih je brodova poput Dišpeta sve manje, ali i ljudi koji ih znaju izraditi.

“Kad Dišpet izađe na škver, svi kažu to nije brod, to je šuma. Takve brodove u današnje vrijeme je teško napraviti, ogromni su troškovi izrade, a i kalafata i škverova je sve manje i manje. Jedan ovakav brod od 30 metara teško da će se više napraviti”, dodaje Šunjić.

Kad se ovaj raritet izvuče vani, pitanje je što će s njim biti. Sve, naravno, ovisi o tome hoće li biti novca za vraćanje u prvobitno stanje.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter Facebook | Instagram.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!