Poduzetnica uzvratila Westgateovoj seksističkoj reklami svojim jumbo plakatom

Vijesti 10. svi 202312:41 0 komentara
Goran Stanzl/PIXSELL/Privatna arhiva

Burne rekacije izazvao je Westgate kampanjom koju je prije nekoliko tjedana lansirao u javnost, a za koju su se mnogi složili da je čisti primjer seksizma i promocije rodnih stereotipa.

Naime, najveći shopping centar u Hrvatskoj po Zagrebu i okolici postavio je jumbo plakate s citatom izmišljenog 32-godišnjaka Tomislava R.: “Opet mi je poštar zvonio u 7 ujutro za paket od ove, uzet ću joj karticu…”

U nastavku istog plakata se dodaje:

“Dođi s njegovom karticom u Westgate, mi te nećemo odati. Brzo rješenje.”

Među prvima je reagirala popularna Facebook stranica “Seksizam naš svagdašnji”, gdje je osvanula objava u kojoj otvoreno kritiziraju Westgate i obavještavaju da će sve prijaviti nadležnima zbog mnoštva “rodnih stereotipa, ponižavanja žena, promocije ekonomskog nasilja i promocije manipulativnog ponašanja”.

Administratorice ove stranice za N1 su otkrile da sve prijavile Pravobraniteljici za ravnopravnost spolova, ali da još nisu primile odgovor.

Konkretna reakcija stigla je i od Nevene Crljenko, direktorice za regulatorna pitanja multinacionalne kompanije Philip Morris International, koja je revoltirana viđenim financirala postavljanje billboarda na Mostu slobode u Zagrebu s porukom: “Sve glase na moje ime”, referirajući se na sadržaj plakata da žene dođu u Westgate sa suprugovom karticom. Na istom billboardu Crljenko nadalje poručuje: “Peglam ih svugdje u svijetu, al’ ne i u Westgateu”.

Crljenko za N1 otkriva da su joj u osmišljavanju i realizaciji ove ideje pomogla dva muškarca. O neuspjelom pokušaju humora u Westgateovoj kampanji dodaje: “Mislim da je tragična. Loše je napravljena, uvredljiva ne samo za žene nego i većinu muškaraca koji zdravo razmišljaju.”

Na upit zašto je odlučila reagirati baš na ovaj seksistički ispad, Crljenko se složila da ovo nije bio prvi put da se nečemu sličnom svjedoči u hrvatskoj javnosti.

“Nakon reakcije javnosti ponovno je izostala reakcija s njihove strane. Smatraju da je dopustivo koristiti uvredljive riječi i sintagme bez potrebe da se za iste ispričaju. Ovo je bila kap koja je prelila čašu”, poručila je.

Odlučila je, međutim, ovaj put reagirati na malo drugačiji način pa je na kampanju uzvratila svojom kampanjom – u ponedjeljak navečer je postavljen veliki billboard na Mostu slobode.

“Nadam se da ćemo verbalizirati ono što zapravo misli većina, a to je da trebamo biti bolji prema drugačijima”, zaključila je.

Facebook

Udruga Sofija za osnaživanje, zaštitu i promicanje ljudskih prava pozdravila je reakciju Crljenko te kreatorima kampanje za Westgate poručila: “Dobrodošli u 21. stoljeće”.

Za komentar smo upitali i Westgate koji nas je obavijestio da je zaprimio upit i da će dostaviti svoj odgovor, ali do zaključenja ovog teksta isti nije stigao. Kada nam dostave odgovor, odmah ćemo ga i objaviti.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter Facebook | Instagram.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!