Čak 47 zagrebačkih srednjih škola već sad je iskazalo interes za uvođenjem novog izbornog predmeta učenicima Škola i zajednica, skraćeno ŠiZ.
Riječ je o predmetu čiji su kurikulum izradili Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, riječki Centar za studije mira i konflikata i Prva riječka hrvatska gimnazija koja je, među ostalim, i prva u Hrvatskoj krenula s pilotiranjem novog predmeta koji bi se iduće školske godine ponudio srednjoškolcima Rijeke i Zagreba. Novi bi predmet imao u školskoj godini 70 sati, a slušali bi ga učenici drugih i trećih razreda u onim školama koje ga žele uvesti.
Sam predmet, kako naglašavaju sastavljači, temelji se na postavci da je za ostvarivanje osobne i društvene dobrobiti učenika nužno razvijati znanja, vještine i stavove o važnosti povezanosti u zajednici i aktivnog djelovanja pojedinca te se stoga dijeli u tri domene – dobrobit, povezanost i djelovanje, piše Večernji list.
Tako će se u okviru domene “povezanosti” učenike poticati i podučavati da prihvaćaju i poštuju svoje tijelo i sebe kao osobu te da izbjegavaju negativne emocije prema samima sebi.
“Koliko je povezanost bliska samopoštovanju, isto je toliko bliska i razvijanju empatije, potrebi za suradnjom i međusobnim pomaganjem, solidarnosti i vrijednostima zajedničkog rada. Mlade osobe potiče se na povezivanje s vršnjacima i s osobama iz drugih generacija u lokalnoj zajednici. Cilj je povezivanja razvoj odnosa temeljenih na međusobnom poštovanju i uvažavanju različitosti, prihvaćanju drugačijih identiteta i stavova”, naznačeno je u samom kurikulumu.
U domeni “djelovanje” srednjoškolce će se poticati na aktivno sudjelovanje u pozitivnim društvenim promjenama. Tako bi trebali učiti o načinima i potrebi aktivnog djelovanja u lokalnoj zajednici i društvu, učiti o nužnoj brizi za okoliš, ali i naučiti razumjeti društvenu aktivaciju kao nužni alat za napredak, utjecaj na političke procese i donošenje odluka. U trećoj pak domeni, koja nosi naziv “dobrobit” učenike će se podučavati važnosti ostvarenja dobrobiti u svim područjima društva poput kulture i sporta, ekonomije, demokracije, i socijalnih i ljudskih prava.
“Dobrobit je povezana s odnosom prema prirodnim resursima i životu u globalnim ekosustavima kojih smo dio. U konceptualizaciji domene ugrađena je ideja da dobrobit ne ostvaruju izolirani pojedinci, niti da ona dolazi sama po sebi, već da je za njezino puno ostvarenje potrebno aktivno djelovati u zajednici s drugima”, navode autori kurikuluma.
Tri domene koje su okosnica kurikuluma sadrže 11 tematskih cjelina koje obuhvaćaju, među ostalim, učenje o demokraciji i civilnom društvu, migracijama, urbanizmu i stanovanju, kulturi i medijima, važnosti fizičke aktivnosti i sporta kao i zdravlja, ekonomiji, društvenoj jednakosti, okolišu, generacijama…
Što se pak ocjenjivanja tiče, trebalo bi se poticati formativno vrednovanje, odnosno vrednovanje za učenje i vrednovanje kao učenje.
“U zaključnu ocjenu će biti uključena i procjena završnog rada grupe učenika te prezentacije istoga, a u samom predmetu odnosno njegovu podučavanju nastavnik primarno zauzima ulogu mentora”, jasno je istaknuto u kurikulumu novog izbornog predmeta.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare