Smiljana Leinert Novosel, profesorica komunikologije s Fakulteta političkih znanosti, komentirala je kampanju koja se zahuktava za lokalne izbore.
Komentirajući odlazak nekih članova HDZ-a iz stranke Smiljana Leinert Novosel ističe da se radi o uobičajenoj praksi uoči izbora:
“Ako to stavimo u širi kontekst, onda postaje jasno da je to nešto normalno uoči izbora i da ne mora čuditi da oni koji žele jače pozicije, koji žele poslati poruku da se s nečim u stranci ne slažu, koriste trenutak pritiska kako bi izašli iz stranke i povukli po mogućnosti što više ljudi sa sobom. Ne mislim da su to veliki problemi, to se često događa, ali da je neugodno i ozbiljno, točno. To je politička poruka – nismo zadovoljni onime kako se radi, mislimo da se može drugačje i bolje. Ljudi pokušavaju za sebe prigrabiti što više glasova.”
Smatra da si u HDZ-u i SDP-u postoje kadrovski problemi.
“Velike stranke, pogotovo one koje imaju krizu u redovima kao što ima SDP u gradskoj organizaciji u Zagrebu, dolazi se do situacije da je manji broj onih koji mogu postati novi kandidati. Pokušavate najefektivnije privući k sebi, istaknute pojedince koje ljudi prepoznaju i za koje znate da mogu osvojiti glasove. Postoj i drugi fenomen – velik broj kandidata za gradonačelnička mjesta. Svi misle da mogu biti gradonačelnici. Oni koji imaju stranačku infrastrukturu očekuju da će im to dati vjetar u leđa. No ima i novih lica. To su izazovne situacije gdje ljudi imaju potrebu dokazivati sebe kao one koji mogu pomoći zajednici. Imate pojedince koji o rade na svoju ruku. Kad testirate ljude tko bi bio najinteresantniji, kojiput je simpatija ispred kvalitete. Kad bi se uspjela dobiti kombinacija kvalitete i komunikacijske privlačnosti, došli bi do kvalitetnog kandidata”, rekla Smiljana Leinert Novosel.
Napominje da je u Zagrebu tipično lijevo – desno podjela. “Što se tiče lijevih kandidata, imate terenski aktivnu platformu Možemo koji sad ima najveću podršku. Komunikacija Tomislava Tomaševića je terenska, obilaženje Zagreba, snimanje problema po kvartovima, izlistavanja problema i nuđenje vlastitih rješenja. To je dobra metoda za privlačenje ljudi. Treba skrenuti pozornost na sebe i motivirati ljude da izađu, to je najveći problem”, dodaje Leinert Novosel.
Govoreći o imidžu i činjenici da Tomaševiću zamjeraju da je mrgud, rekla je: “Da, istina, to sam već puno puta pročitala. No u politici svatko tko komunicira, izgradi svoj imidž i imidž kojeg prepoznajete. Tomašević bi bio ozbiljan terenski radnik. Kod Josipa Klisovića on je gospodin koji je miran i staložen i koji će razgovorom probati organizirati stvari. Potom Vesna Škare Ožbolt u centru koja pokušava uhvatiti nešto s obje strane, ona najavljuje da Zagrebu dolazi gradonačelnica, imate priliku izabrati ženu…”
“Čitala sam kako su slagali program konzultirajući stručnjake, ne mogu vjerovati da bi spali na to da bi prepisivali. Moguće je da je to hakirano jer ako ne bi bilo tako, urušio bi se kredibilitet kandidatkinje. Više me tjera na razmišljanje da je to planirani splet okolnosti jer se prikazuje da ona može prikupiti mnoštvo glasova”, dodala je.
Smatra da Miroslav Škoro i Davor Filipović očito imaju isto ili slično biračko tijelo.
“Pokušavaju se konfrontirati imidži Filipovića i Škore. Škoro radi ono što može, koristi popularnost, nadograditi je, dati ključne poruke… S druge strane Filipović pokušava sve da poveća svoju prepoznatljivost, da nabrzinu izgradi imidž. I male greške se mogu u velikoj mjeri odraziti na karakter kampanje. On sam kaže da je kompetitivan, borben, to može biti simpatično, a s druge se strane postavljalo pitanje donedavno tko je to. Ima neugodan zadatak da nabrzinu izgradi osobnost, da pritom ne radi ovakve greške, trebalo bi spontano reći da će dati sve od sebe, a ne biti stalno u napetosti šaljući poruku da ni sam nije siguran kako će sve završiti.”
Sve su opcije moguće. Bit će prljave kampanje, rušenja imidža, možda i pojave novih kandidata, još je sve otvoreno, zaključila je Leinert Novosel.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!