Tristotinjak radnika Zagrebačkog električnog tramvaja (ZET) prosvjedovalo je u srijedu zbog niskih plaća, loših radnih uvjeta i stanja voznog parka, te su zatražili povećanje koeficijenata.
Organizator prosvjeda Neven Brnjas, obraćajući se prosvjednicima ispred Uprave ZET-a rekao je da su nedavno potpisanim kolektivnim ugovorom povećani koeficijenti za plaće zaposlenima u Upravi, a onima na kojima stoji cijeli sustav ostali su isti.
Kaže kako su plaće vozača ZET-a godinama iste i obračunavaju se po koeficijentu 2,40, kontrolori imaju koeficijente 2,10, a u servisu neki imaju sramotno mali koeficijent 2.
Također je ustvrdio da se mogu dogoditi teže nesreće zbog neispravnih ZET-ovih tramvaja i autobusa, nedostatka potrebnog alata i zaposlenika.
“Radni uvjeti su teški, hangari prokišnjavaju, dotrajali su, prljavi i neodržavani, busevi voze na ‘ćelavim’ gumama, vrata im ne rade, ne šalje ih se čak ni u spremište na zamjenu. Pola ‘novih’ tramvaja se raspalo i ne voze, a pola koji voze jedva se održavaju, čak su i tramvaji stari 45 do 55 godina u boljem stanju. Djelatnici servisa rade na strojevima starima 10 godina, nemaju dijelove, radi se pritisak na sve. Ugrožena je sigurnost građana. Kupuju se stara dizel vozila autobusi, kada stanu, nema dijelova, skidaju se dijelovi s onih autobusa koji su stali prvi. Pitamo upravu jel oni svoje aute popravljaju s dijelovima skinutima s drugih auta ili kupuje nove? Idu li na autootpad po dijelove? Autobusi padaju na tehničkim pregledima, a od radnika se traži da bez dijelova i ljudstva isporuče ispravna vozila”, rekao je Brnjas.
Podsjetio je da su se dogodili slučajevi otkazivanja kočnica i upitao treba li doista netko stradati da bi se nešto poduzelo.
Uprava tvrdi da je sve u redu iako se u protekle dvije godine mandata gradske vlasti “apsolutno ništa nije radilo”, a ako se tako nastavi morat ćemo poduzeti daljnje korake, ne samo radi sigurnosti vozača nego i putnika, poručio je.
Upitan jesu li moguće industrijske akcije Brnjas je najavio da će najesen, ostane li situacija nepromijenjena, organizirati obustavu prometa, u čemu imaju potporu većeg dijela sindikata.
Potporu zahtjevima dali su Ilija Tadić iz Sindikata vozača tramvaja i autobusa, saborska zastupnica Radničke fronte Katarina Peović, predsjednik Novog sindikata Mario Iveković i oporbeni zastupnici zagrebačke Gradske skupštine.
Tomašević: U ZET-u su sistematizacijom ispravljene brojne nepravde
Vezano uz današnji prosvjed radnika ZET-a koji prijete štrajkom, zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević ranije je danas podsjetio da je prvi put u zadnjih 10 godina donesena nova sistematizacija unutar ZET-a čime su brojne nepravde ispravljene.
“Potpisali smo i nove kolektivne ugovore i znatno digli materijalna prava radnika”, rekao je te dodao da se grade tramvajske pruge, prvi put nakon 20 godina.
Istaknuo je i da je nabavljeno 65 novih autobusa te se kupuje 20 novih tramvaja, vrijednih ukupno oko 350 milijuna kuna.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.