Djelatnik splitske Hitne službe Joško Jaman na Facebook stranici "Hitna uživo 194" oglasio se vezanu uz smrt novinara Vladimira Matijanića te poručio da se nepotrebno diže hajka na samu hitnu pomoć i ravnatelja Luetića.
Njegovu objavu prenosimo u cijelosti:
“U jeku hajke na djelatnike splitske hitne pomoći zbog smrti gospodina Matijanića osjećam potrebu napisati nekoliko riječi na tu temu. Kao prvo, iz samih zvučnih zapisa koji su pušteni u javnost se vidi da se hitna pomoć zvala 2 puta. To jest, prvi razgovor je pušten u javnost dok je drugi bio cca sat vremena nakon i nije pušten u javnost.
Na obje intervencije je izišao tim T1 u sastavu: liječnik, med. tehničar, vozač. Nikakvog govora o tome da je bio tim T2 (tim s dva tehničara) nema jer je to neistinito. U same detalje zašto i zbog čega nije vožen nakon prve intervencije ne mogu pričati jer nemam uvid u tijek same intervencije.
Nepotrebno se diže hajka na hitnu pomoć i ravnatelja Luetića. Prvo što ravnatelj ima s tim što će odlučiti tim na licu mjesta???
Drugo, dok ne završi istraga ne možemo ni mi znati sto je bilo u prvoj intervenciji. Treće, spominje se plućni edem kao uzrok smrti- to je inače stanje koje nastaje naglo i u velikom postotku završava smrtnim ishodom. Isto stanje nije moguće predvidjeti!!!
Također imam potrebu razjasniti da hitna pomoć, koja se nalazi na broju 194, nije hitan prijem u bolnici, za koji većina smatra da je to hitna pomoć. Bolnički hitni prijemi pripadaju bolnicama, dok hitna pomoć(žuti kombiji sa sirenama) su sasvim druga ustanova.
Mi kao jedina udruga hitnjaka na prostoru RH koja ukazuje na nepravdu, nedostatke u sustavu, nepravilnosti, ovim putem tražimo da se provede potpuna istraga od samog prijema poziva pa do konačnog ishoda. Također pozivamo i novinare i javnost da ne rade hajku na medicinsko osoblje.
Svjesni smo činjenice da osoblja nedostaje te da svakim danom netko napusti sustav i ode van granica RH. Ovakvom hajkom će se taj proces dodatno ubrzati pa uskoro neće imati tko uopće raditi u sustavu hitne pomoći.
Također moramo biti svjesni da dispečerski centri hitne dnevno primaju ogroman broj poziva (varira od županije do županije), ali u prosjeku je između 100-200 poziva dnevno. Dispečeri rade po indeksu prijema poziva i na osnovu istog odlučuju u koji kriterij pozivatelj spada. Kad bi poslali vozilo na svaki poziv, trebalo bi nam još bar 10-ak vozila u svakoj županiji. Dakle kada zovete pa vam se postavljaju pitanja to je sve s razlogom, nije iz nekog hira.
Za kraj ispostava Split raspolaže s 3 tima s liječnikom i jednim timom s 2 tehničara. S tim pokrivamo oko 200 000 stanovnika, plus ako uračunamo turiste i dnevne migracije ljudi, taj broj timova skrbi za preko 500 000 ljudi. Mogu li sve stići? Mogu li biti koncentrirani 12 sati svaki sekund? Zaslužuju li ti djelatnici koji nekad prvi obrok u danu pojedu u 5 popodne biti izloženi napadima kako pojedinih medija i novinara, do stanovništva RH?
Ako mislite da pretjerujem provedite tjedan dana s nama u službi. Promijenit će te stav i mišljenje.
Hvala svima onima koji shvaćaju da na Hitnoj pomoći rade ljudi od krvi i mesa i trude se dati svoj maksimum u poslu kojeg rade.
Hvala medijima i građanima koji nas ne izlažu linču. Hvala i onima koji to rade, jer na kraju inspekcija će pokazati je li bilo propusta u radu, te ako je bilo propusta u radu mišljenja smo da odgovorna osoba treba snositi posljedice.
Za kraj Hitna uživo izražava sućut obitelji, prijateljima i kolegama pokojnog gospodina Matijanića. Počivao u miru.”
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare