Rimac na predstavljanju pozvao robotaksi, no on nije došao: “Probali smo to stotinu puta i funkcioniralo je”

Auto 26. lip 202409:40 > 12:48 3 komentara

U kampusu u Kerestincu kraj Zagreba Mate Rimac predstavlja robotaksije, koji se zovu Verne.

Na predstavljanje je došao i premijer Andrej Plenković te ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.

Govore su održali suosnivač i glavni izvršni direktor P3 Marko Pejković, suosnivač i glavni direktor dizajna u P3 Adriano Mudri i suosnivač P3 i glavni izvršni direktor Rimac Grupe Mate Rimac.

Zeljko Lukunic / Pixsell

Okupljenima se obratio i premijer Plenković koji je nabrojao brojne hrvatske izumitelje kroz povijest. “Mate, kojeg svi skupa pratimo, kao mlad inovator je nailazio na teške i zahtjevne situacije. Bilo je skepse, inovatori su ispred svog vremena i prepušteni su sami sebi i zato to proživljavaju”, rekao je.

“Drago mi je da smo podržali ovaj projekt i to značajnim sredstvima”, dodao je.

“Nisam očekivao da ću biti u potpunom mraku, ali ovo je dio inovacije. Počašćen sam što sam ovdje na predstavljanju. Drago mi je što se okupili ovaj veliki broj ljudi. Drago mi je da smo značajno podržali ovaj projekt, jer vjerujem da je ovo dio rješenja”, naveo je premijer.

“Smatram da je jako dobro da ćemo ovako mi, u regulatornom dijelu, biti među pionirima. Stvorit ćemo pretpostavke da ovaj koncept može zaživjeti. Riječ je o projektu u kojem potpuno autonomna vozila mogu izvršavati sve funkcije vožnje u javnom prijevozu. Mi ćemo danas svjedočiti prvoj fazi ovog projekta”, ustvrdio je.

Hrvatska kompanija predvodi globalne trendove”, rekao je Plenković.

Mate Rimac: Ovo je naš najveći korak

Mate Rimac je rekao da je nevjerojatno što su postigli u zadnjih 15 godina. “Bilo je nezamislivo da ćemo mi u Hrvatskoj prvi proizvesti najjači električni automobil i da će se u Hrvatskoj proizvoditi najjači hiper-automobili. Privukli preko milijardu eura investicija i stvorili 2000 radnih mjesta. Napravili smo puno i daleko došli. Nismo savršeni, bilo je grešaka. No ovo je naš najveći korak”, rekao je.

“Tehnologija je promijenila naše živote. Svi imaju pristup internetu, neovisno jeste li milijunaš ili tinejdžer. Ali milijunaš ima više mobilnosti, ima privatnog vozača na kojeg se može osloniti. Mnogi drugi nemaju takvo iskustvo. Mi želimo svima pružiti najsigurnije iskustvo, bolje iskustvo nego što ga ima milijunaš s privatnim vozačem”, dodao je.

robotaksi, mate rimac
N1

“Razvijamo ekosustav od tri dijela: prvi je, naravno, automobil. Drugi je aplikacija, a treći infrastruktura. Tu je i tvornica u kojoj ćemo proizvoditi robotaksije i slati i diljem svijeta”, istaknuo je Rimac.

Tehnički problem na predstavljanju

“Vjerujemo da će autonomna vozila spasiti mnoge živote na cesti. Tu je i pitanje koristi jer ćete tijekom putovanja moći razmišljati i raditi druge stvari tijekom vožnje. No stvarno gledamo na jednostavnost korištenja, kao i kod pametnih telefona. Nekoliko elementa je tu, imate konzistentno iskustvo jer vozač se nikada neće žuriti na neku drugu vožnju i nikada neće moći otkazati vašu vožnju. Jednostavno i svatko može koristi ovu uslugu”, otkrio je.

Na kraju je rekao da je dosta govora te je naručio vozilo putem aplikacije na mobitelu, no ono se nije pojavilo zbog tehničkih problema. “Probali smo to stotinu puta i funkcioniralo je. Naši će tehničari riješiti problem brzo”, naveo je.

Kasnije su otkrili da se dogodio problem s prednjim kotačem.

Otkriven izgled robotaksija

Otkriven je i dizajn vozila Verne, nazvanog po slavnom piscu Julesu Verneu koji je tijekom putovanja zamišljao potencijal čovječanstva. Prema riječima osnivača, Verne će u potpunosti transformirati način prijevoza u gradu.

Ekosustav ove usluge temelji se na tri ključna elementa: Autonomnom električnom vozilu, korisničkoj aplikaciji i specijaliziranoj infrastrukturi. U svakom gradu postojat će tzv. Mothership, odnosno mjesto gdje će se Verne vozila pregledavati, održavati, čistiti i puniti.

Zeljko Lukunic/PIXSELL

Ono što je zanimljivo jest činjenica da će Verne biti dvojsed jer, kako tvrde osnivači, u 9 od 10 vožnji vozilo koristi jedna ili dvije osobe. Klizna vrata omogućit će korisnicima lakši ulazak, a iz tvrtke navode da će u njemu imati više prostora nego u Rolls Royceu.

Unutra će ih dočekati interijer nalik dnevnoj sobi s ekranom od 43 inča koji će biti za zabavu, ali i informacije. Rimac je naglasio kako žele da korisnik ima uslugu koja je do sada bila rezervirana samo za bogate – udobno i prostrano vozilo sa sigurnim vozačem.

Što se samog vozila tiče, ono je napravljeno na potpuno novoj platformi te u njemu ne postoji upravljač ili papučice za gas i kočnicu jer je namijenjen isključivo autonomnoj vožnji.

Zeljko Lukunic/PIXSELL

Verne gradi svoj prvi proizvodni pogon za autonomna električna vozila u Zagrebu, koja će se potom koristiti diljem svijeta.

Prva usluga će biti pokrenuta u Zagrebu 2026. godine.

Marko Pejković rekao je kako sustav omogućuje fleksibilnost te funkcioniranje autonomne vožnje na raznim lokacijama, na različitim vrstama cesta u različitim vremenskim uvjetima uzimajući u obzir lokalne stilove vožnje. Dodao je da će robotaksiji biti u 30 drugih gradova.

Na kraju je Rimac priznao kako nije sve prošlo po planu, ali su prikazali prototipove robotaksija. “Imali smo problemčić s kočnicom, auto se nije htio pokrenuti. Radi se o potpuno drugačijem autu, dimenzije su poput Golfa, ali unutrašnjost je napravljena da bude udobnija i prostranija”, rekao je Rimac.

“Za svaki problem u prometu i za svaku nesreću odgovaramo mi. Godinama ćemo poboljšavati sustav, ali već sad smo u fazi da je autonomna vožnja naprednija od bilo kojeg vozača”, rekao je Rimac.

Zeljko Lukunic/PIXSELL

“U Zagrebu testiramo, a u drugim gradovima imat ćemo na stotine, pa i na tisuće auta. Cijena će biti manja nego kod Ubera i Bolta. Imamo ugovore s gradovima iz Engleske, Austrije… 30 dodatnih gradova je u planu”, dodao je.

“Naše ceste su spremne, moraju biti spremne. Ovo je jako ambiciozno i inovativno i drago mi je da će Zagreb biti prvi koji će imati Verne. Ima i drugih gradova koji su zainteresirani. Meni je bitno da će proizvodnja biti ili u Zagrebu ili u okolici Zagreba, što je jako važno za ekonomiju”, rekao je zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević.

Zeljko Lukunic/PIXSELL

“Sve što je vezano uz znanost apsolutno podržavam. Ne bih se bojao voziti u robotaksiju, sjeo sam u auto, stvarno je udoban i sve personalizira za vas”, dodao je Tomašević.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare