Teologinja i aktivistkinja Lana Bobić u N1 Newsnightu govorila je o padu religioznosti diljem svijeta.
Što se tiče pada religioznosti u Hrvatskoj, Bobić ističe da se dogodio pad institucionalne religioznosti, što znači da manje ljudi redovito odlazi u crkvu, iako se i dalje deklariraju kao vjernici.
Zatim je prokomentirala rad stručnjaka Krunoslava Nikodema i Siniša Zrinščaka, koji su analizirali religijske promjene u hrvatskom društvu od 1999. do 2018. godine.
“U istraživanju su povezali da religioznost više nije nekakav opći nazivnik svim Hrvatima. Od ’90-ih naovamo je bilo ‘Hrvat i katolik’ kao nešto što je ‘amen’. Povezivao se nacionalni identitet s religijom, no stručnjaci su primijetili da se na toj identitetskoj razini religioznost više vezuje za ljude koji imaju desne svjetonazore, iako to ne znači da oni s ljevice ne moraju biti religiozni. Sad to više nije na razini opće populacije, nego na razini desnice”, rekla je.
Što je uzrok smanjene religioznosti?
Bobić također sugerira da su skandali vezani za zlostavljanje u Crkvi i pandemija mogli utjecati na pad broja vjernika. “Jedan od mogućih faktora je i pandemija. Ljudi tijekom pandemije nisu išli u Crkvu i shvatiti su da to nije tako strašno”, kazala je.
Dodala je i da se korištenje novih tehnologija povezuje s manjim brojem religioznih osoba, ali da to sigurno nije glavni uzrok.
“Korištenje novih tehnologija, pa i razvoj umjetne inteligencije i robotike, povezuje se s manjim brojem religioznih osoba, ali sigurno nije jedini uzrok. Za tako kompleksan društveni fenomen ne može biti samo jedan uzrok, uvijek ih je više. Ipak, istraživanja ukazuju na povezanost korištenja tehnologije i religije, ali to ne dokazuje da je zapravo tehnološki napredak uzrok. Ako i je jedan od uzroka, nije jedini”, dodala je.
Konačno, istaknula je i da su mlađe generacije i visokoobrazovani ljudi često manje religiozni, kao i to da se religioznost češće nalazi u manjim sredinama u usporedbi s velikim gradovima.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!