Župan urgirao u Hitnoj pomoći za teško bolesnog pacijenta: “Napravio bih to za svakoga”

Crna kronika 26. lip 202406:39 0 komentara
Ilustracija/Hrvoje Jelavic/PIXSELL

Na zahtjev šibensko-kninskog župana Marka Jelića ekipa Hitne medicinske pomoći prevezla je u petak onkološkog pacijenta iz Drniša u Šibenik.

Prema informacijama N1 obitelj je prije toga tražila sanitetski prijevoz za ovog teško bolesnog čovjeka, no kako neko vrijeme nije bilo niti jednih raspoloživih kola, obratili su se za pomoć županu. On je zahtjev prosijedio ravnatelju Zavoda za hitnu medicinu šibensko-kninske županije Tomislavu Jukiću koji je po pacijenta u Drniš poslao ekipu hitne medicinske pomoći. Uz nalog da ga se vozi u bolnicu.

U tom času drniško područje ostalo je bez tima Hitne pomoći, pa je djevojku, koja je doživjela strujni udar, do bolnice u Kninu vozila njezina sestra. Liječnici su joj rekli da nakon svega može slaviti drugi rođendan.

“Bilo koji građanin može mi uputiti zahtjev ako je nešto hitno”

Zašto je intervenirao za pacijenta iz Drniša župan Jelić objasnio je za N1: “Reagirao sam na upit prijatelja i obitelji i to sam proslijedio ravnatelju Zavoda za hitnu medicinu šibensko-kninske županije. Danas sam saznao da je taj pacijent umro”, kazao nam je župan.

“Inače bilo koji građanin moje županije i bilo tko kad dođe ovdje može mi uputiti zahtjev ako je nešto hitno. Nije moje da ja procjenjujem je li hitno ili ne, već odmah šaljem upravi bilo Doma zdravlja bilo bolnice bilo Zavoda za hitnu medicinu ili Zavoda za javno zdravstvo”, objašnjava nam župan Jelić.

Djevojka ostala bez Hitne pomoći

Pitali smo župana je li znao da je u to isto vrijeme do ispostave Hitne pomoći u Drnišu došla djevojka koja je imala strujni udar, pa su njezinoj sestri, budući da nije bilo medicinskog tima, dispečeri rekli da ju sama vozi u bolnicu u Knin.

“Ne znam za to. Znam samo da sam dobio dopis koji sam proslijedio dalje ravnatelju. Nitko tu nije zakinut. Znam da je ovaj čovjek imao potrebu pa sam zvao ravnatelja. Nije mi važno tko je čiji ni kako se zove”, tvrdi Jelić.

Zanimalo nas je i koliko često župan tako urgira za razne ljude. Evo što kaže: “Imam otprilike tjedno bar dva ili tri slučaja. Uvijek kada bih dobio zahtjev za bolnicu ili dom zdravlja reagirao sam. Ne odlučujem ni o čemu, ali sam proslijedio da se posveti pažnja nečemu što je očito nekome hitna situacija. Ja ne procjenjujem hitnost”.

Je li sustav u rasulu?

Misli li župan onda da sustav ne funkcionira kada mora osobno urgirati za neke ljude.

“Ja se bavim teorijom sustava pa nešto o tome znam. Sustavi u određenim okolnostima odstupaju od standarda. Zdravstveni sustav funkcionira vrlo dobro, ali se nekada dogodi da je nešto promaknulo. Nije na meni da zaključujem je li nešto promaknulo, ali je moje da reagiram ako me netko nešto pita.

Tako upit za građevinsku dozvolu proslijedim pročelnici, upit oko nekog djeteta u školi ili nekog starijeg člana obitelji u staračkom domu također proslijedim. Za svakoga je isti postupak”, kaže nam župan Marko Jelić.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!