American Express, najveća svjetska kartičarska kuća, najavila je restrukturiranje i ukidanje radnih mjesta kako bi u iduće dvije godine smanjila troškove poslovanja za milijardu dolara.
Suočen s oštrom konkurencijom i gubitkom nekoliko dugoročnih ugovora, među ostalim s kompanijama kao što su Fidelity Investments i Costco Wholesale, AmEx je najavio ukidanje radnih mjesta, ali nije objavio koliko.
“Zasad još ne znamo kolika će biti smanjenja jer će odluke o određenim pozicijama tek biti donijete”, poručio je Kenneth Chenault, izvršni direktor AmExa.
Istaknuo je kako će kompanija konsolidirati svoje marketinške operacije kako bi izbjegla dupliciranje infrastrukture, resursa, troškova i procesa.
AmEx je poručio i kako glavni direktor marketinškog odjela John Hayes napušta kompaniju nakon 20 godina. Također, stvorit će se globalna marketinška operativna jedinica, koju će voditi Mike McCormack.
Najava restrukturiranja uslijedila je nakon što je nedavno kompanija objavila poslovno izvješće, prema kojemu je u četvrtom lanjskom tromjesečju dobit AmExa pala za 38 posto na godišnjoj razini, na 899 milijuna dolara. Prihodi AmExa pali su, pak, za 7,6 posto u odnosu na isto razdoblje godinu dana prije, na 8,39 milijardi dolara.
Slabiji poslovni rezultati posljedica su, među ostalim, pojačane konkurencije i visokog tečaja dolara, zbog čega su prihodi AmExa iz međunarodnih operacija pali. Slabost rezultata posljedica je, također, prekida nekoliko ‘co-brand’ ugovora, koje izdavači kartica potpisuju s velikim korporativnim partnerima – ponajviše trgovačkim lancima i zrakoplovnim kompanijama – o prodaji putem njihovih kartica.
Tako će, primjerice, u ožujku završiti ekskluzivni ugovor AmExa s Costcom u SAD-u, prema kojemu je drugi po veličini američki trgovački lanac primao samo AmExove kartice.