Taksisti se bune protiv Ubera: To je nelojalna konkurencija

author
N1 Info
28. srp. 2015. 23:18
>
23:25
taxi freeimages kaillum
Freeimages/kaillum | Freeimages/kaillum

Tražimo generalnog menadžera u Zagrebu. Koji bi trebao razmišljati kreativno te imati stav ‘get shit done’(obaviti posao)”, navodi se, među ostalim, na internet stranici američke kompanije Uber, koja u Zagrebu ovih dana traži generalnog menadžera.

Riječ je o američkoj tvrtki koja se bavi alternativnim transportom. Uber je, zapravo, mobilna aplikacija koja nije vlasnik nijednog vozila, a vozače angažira pomoću crowdsourcinga, odnosno vozači mogu biti svi s autom i vozačkom dozvolom.

Na spomen Ubera domaći taksisti u pravilu reagiraju negativno, a jučer se priopćenjem na najavu njihova dolaska u Zagreb, oglasio i ORaH.

“Uberove cijene su dampinške i kao prve s tržišta eliminiraju klasične auto-taksije, koji već godinama uredno plaćaju koncesijske naknade, pogotovo obrtnike i manje tvrtke. Kad govorimo o konkurenciji Ubera onda moramo imati na umu da u tu nisku cijenu prijevoza nisu uključeni gotovo nikakvi troškovi.

Državi ne ide ništa

U toj cijeni nema ni benzina, ni troškova održavanja automobila, ni osiguranja putnika, ni troškova zdravstvenog i mirovinskog osiguranja vozača. U Uberovoj cijeni nema ni PDV-a, ni prireza. To, pak, znači da država ili grad u kojem operira Uber od te njegove ‘usluge’ ne dobiva ništa jer je Uber registriran u San Franciscu gdje plaća sve propisane poreze. Istovremeno, gradu ili zemlji gdje Uber operira ostaju svi troškovi od komunalne infrastrukture i cesta do socijalnog zbrinjavanja propalih taksista i njihovih obitelji'', navodi se u ORaH-ovom priopćenju.

Ništa sretniji nisu, doznajemo, ni u zagrebačkom Ekotaksiju.

Krše li zakone?

''Vozači koji se prijavljuju u Uber ne trebaju imati apsolutno ništa, osim vlastitog vozila, te samim time krše zakone za obavljanje prijevoza putnika koje propisuje država. Vozači Ubera nisu ni pod kakvom regulativom koja brine o sigurnosti putnika i kvaliteti usluge. Kao najveće pitanje takvog modela poslovanja postavlja se plaćanje poreza i davanja'', rekla je Ivana Šimundić, glasnogovornica Ekotaksija.

Nema regulative

I Vladimir Minovski iz Cammeo grupe kaže da se ne boje zdrave konkurencije, ali Uber ne smatraju takvima.

''Izbjegavanju poreza i radu na crno kod nas nema prostora, jer ako mi ulažemo u vozače, izdajemo fiskalizirane račune, plaćamo PDV, onda njih smatramo nelojalnom i nepoželjnom konkurencijom koja krši niz zakona. Zabranili su ih u nizu država u svijetu, ako dođu, očekujemo od gradskih i državnih vlasti da rade svoj posao'', kaže Minovski, a piše Jutarnji list.

“Uberove cijene su dampinške i kao prve s tržišta eliminiraju klasične auto-taksije, koji već godinama uredno plaćaju koncesijske naknade, pogotovo obrtnike i manje tvrtke. Kad govorimo o konkurenciji Ubera onda moramo imati na umu da u tu nisku cijenu prijevoza nisu uključeni gotovo nikakvi troškovi.

Državi ne ide ništa

U toj cijeni nema ni benzina, ni troškova održavanja automobila, ni osiguranja putnika, ni troškova zdravstvenog i mirovinskog osiguranja vozača. U Uberovoj cijeni nema ni PDV-a, ni prireza. To, pak, znači da država ili grad u kojem operira Uber od te njegove ‘usluge’ ne dobiva ništa jer je Uber registriran u San Franciscu gdje plaća sve propisane poreze. Istovremeno, gradu ili zemlji gdje Uber operira ostaju svi troškovi od komunalne infrastrukture i cesta do socijalnog zbrinjavanja propalih taksista i njihovih obitelji'', navodi se u ORaH-ovom priopćenju.

Ništa sretniji nisu, doznajemo, ni u zagrebačkom Ekotaksiju.

Krše li zakone?

''Vozači koji se prijavljuju u Uber ne trebaju imati apsolutno ništa, osim vlastitog vozila, te samim time krše zakone za obavljanje prijevoza putnika koje propisuje država. Vozači Ubera nisu ni pod kakvom regulativom koja brine o sigurnosti putnika i kvaliteti usluge. Kao najveće pitanje takvog modela poslovanja postavlja se plaćanje poreza i davanja'', rekla je Ivana Šimundić, glasnogovornica Ekotaksija.

Nema regulative

I Vladimir Minovski iz Cammeo grupe kaže da se ne boje zdrave konkurencije, ali Uber ne smatraju takvima.

''Izbjegavanju poreza i radu na crno kod nas nema prostora, jer ako mi ulažemo u vozače, izdajemo fiskalizirane račune, plaćamo PDV, onda njih smatramo nelojalnom i nepoželjnom konkurencijom koja krši niz zakona. Zabranili su ih u nizu država u svijetu, ako dođu, očekujemo od gradskih i državnih vlasti da rade svoj posao'', kaže Minovski, a piše Jutarnji list.

Teme

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare

Pratite nas na društvenim mrežama