Prodaja Volkswagenovih vozila na nekoliko azijskih i europskih tržišta pala je u listopadu, prvom mjesecu nakon izbijanja skandala zbog varanja na eko-testovima.
Prema u petak objavljenim podacima, u Japanu je prodaja Volkswagenovih vozila u listopadu pala za 48 posto u odnosu na isti lanjski mjesec. Podaci japanske udruge uvoznika automobila pokazuju da su prošloga mjeseca prodana 2.403 vozila, dok je u listopadu 2014., kada je VW bio vodeći uvozni brand na japanskom tržištu automobila, bilo prodano 4.620 vozila tog njemačkog proizvođača.
Volkswagen je 18. rujna priznao da je u otprilike 11 milijuna dizelskih vozila ugradio ilegalni softver kako bi prikrio stvarnu razinu emisije ispušnih plinova, izazvavši time najveću poslovnu krizu u povijesti.
Izvješće japanske udruge pokazuje da je taj skandal utjecao na prodaju VW vozila u Japanu, s obzirom da je prodaja drugih uvoznih automobila, isključujući VW, na tom tržištu u listopadu porasla za 5,3 posto, na više od 16.400 vozila. U petak je objavljeno i da je u Južnoj Koreji prodaja VW vozila u listopadu također gotovo prepolovljena u odnosu na isti lanjski mjesec. Tako je u prošlom mjesecu na tamošnjem tržištu po prvi puta nakon četiri godine prodano manje od 1.000 vozila te njemačke kompanije.
Premda manje, pala je i prodaja VW-ovih vozila na tržištu Velike Britanije, pokazuje u četvrtak objavljeno izvješće tamošnje udruge proizvođača i trgovaca vozilima.
Prodaja svih brandova VW grupe, čije podatke prati ta udruga, pala je u Britaniji za otprilike šest posto u odnosu na isti mjesec prošle godine. Pritom je prodaja VW-ovih brandova pala za 9,8 posto, s lanjskih 15.495 na 13.970 vozila, dok je prodaja Skoda modela pala za 3, a Seata za 32 posto na godišnjoj razini.
Prodaja Audi, Porsche i Bentley vozila porasla
Međutim, prodaja Audi, Porsche i Bentley vozila u listopadu je u Britaniji porasla u odnosu na isti lanjski mjesec. No, nije VW jedini proizvođač kojemu je prodaja pala na tom tržištu. U Britaniji je, naime, u proteklom mjesecu ukupna prodaja automobila bila za 1,1 posto manja na godišnjoj razini, i to po prvi puta nakon 43 mjeseca neprestanoga rasta prodaje.
Od kada je prije više od mjesec i pol dana američka Agencija za zaštitu okoliša (EPA) objavila da neka dizel vozila VW-a imaju softver koji na eko-testovima prikazuje znatno manju emisiju štetnih plinova nego inače, njemačka je kompanija pod snažnim pritiskom. Volkswagen je početkom ovoga tjedna objavio i da su otkrivena “neobjašnjiva ispuštanja” ugljičnog dioksida na oko 800.000 dizel automobila. U četvrtak je Europska komisija poslala pismo svim ministrima za industriju i zaštitu okoliša u članicama EU-a tražeći ih informacije o tome imaju li saznanja o nepravilnostima u vezi emisije ugljičnih dioksida i, ako imaju, o koliko se vozila radi.