Skupina europskih niskobudžetnih avioprijevoznika zatražila je u četvrtak od Europske unije da obavezan udio 'zelenog' goriva propiše za sve letove budući, ističući da su letovi da udaljene destinacije glavni izvor emisije štetnih plinova.
Europska komisija prioprema prijedlog minimalnog udjela održivih goriva za zrakoplove (SAF) kako bi smanjila emisiju ugljičnog dioksida u sektoru zračnog prijevoza. U prosincu odustali su od plana prema kojem bi od 2030. trebao iznositi pet posto, ocijenivši da to nije dovoljno.
Skupina niskobudžetnih zrakoplovnih prijevoznika, koji ne lete na udaljene destinacije, i ekološke skupine zatražile su od EK u srijedu da se propisani minimalni udio održivog goriva ne primjenjuje samo na kratkim letovima unutar Europe, već i na putovanjima na druge kontinente.
“Izuzimanje dugih letova iz obaveznog SAF-a značilo bi da propis ne bi obuhvatio cijeli segment našeg sektora koji najviše treba dekarbonizirati”, upozoravaju prijevoznici i udruge u pismu povjerenicima EU-a za klimatsku i prometnu politiku, koje je Reuters dobio na uvid.
Pismo su potpisali Easyjet, Ryanair, Wizz Air, Jet2 i nevladina organizacija Transport & Environment.
Prema podacima agencije za upravljanje zračnim prometom Eurocontrol, šest posto letova iz europskih zračnih luka koji prelaze više od 4.000 km emitira polovinu ugljičnog dioksida generiranog letovima iz Europe, navode.
“Nema logike u isključivanju dugih letova iz obveznog SAF-a jer je to jedini načih da ih se dekarbonizira”, istaknuo je u priopćenju izvršni direktor Ryanaira Michael O’Leary.
Zagađenje koje uzrokuju letovi na udaljene destinacije trenutno ne podliježe regulativi unatoč tome što je izvor većeg dijela emisije štetnih plinova, naglasio je pak izvršni direktor T&E-a William Todts.
Propisani udio zelenog goriva jedina je kratkoročna opcija za smanjenje emisija iz dugih letova, a privremeno je rješenje za kratke letove, do idućeg desetljeća kada bi prijevoznicima trebala biti dostupna goriva na bazi vodika, dodaju niskobudžetni prijevoznici.
Airbus planira izbaciti na tržište zrakoplove bez štetnih emisija najkasnije 2035. godine, napominje Reuters.
Tradicionalni prijevoznici mogli bi se usprotiviti tom prijedlogu jer bi im nametnuo troškove kojih su njihovi strani konkurenti pošteđeni, napominje Reuters.
Air France KLM i Lufthansa nisu odmah bili dostupni za komentar pisma.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!