U ovom trenutku opskrba tržišta nije ugrožena kad je riječ o standardnim gorivima, kaže predsjednik Hrvatske udruge naftnih inženjera i geologa Želimir Šikonja, ali uredba o ograničavanju cijena ne bi se smjela odnositi na premium goriva jer su ona - stvar luksuza.
“Kupci nisu primorani točiti takva goriva već je to stvar osobnog odabira kupca. Primjerice, ako goriva stavimo u drugačiji kontekst, primjerice standardna Inina goriva usporedimo s VW Passatom – to su dobra goriva kao što je i VW Passat dobar automobil, premium goriva, koja su skuplja i još bolja zbog aditiva koji se dodaju, u tom su slučaju recimo VW Touareg. U takvoj hipotetskoj situaciji kada bi kupac došao u autosalon, a cijena Touarega je izjednačena s cijenom Passata za što bi se kupac odlučio? Naravno za Touareg. Dakle, u takvom su odnosu sada standardna i premium goriva”, pojasnio je Šikonja za Večernji.
“Pitanje je koliko će se dugo distributerima isplatiti prodavati gorivo prema ovim cijenama jer ako se trend kretanja cijena na tržištu nafte ovako nastavi, radit će s negativnom maržom”, kazao je.
Vlada je uvela uredbu uslijed velikog porasta cijena goriva u zadnjih mjesec dana. U posljednjem poskupljenju cijena spremnika benzina porasla je za 13 kuna, a cijena dizela čak 19,5 kuna. Uredba o najvišim cijenama goriva jučer je stupila na snagu te vrijedi idućih mjesec dana, no još nije poznato kakve će se mjere donijeti nakon isteka roka.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare