Nakon objavljenog članka N1 u kojem se izražava skepsa oko Temuovih poslovnih praksi koje ovoj platformi omogućavaju izrazito niske cijene, redakciji se javila glasnogovornica Temua za istočnu Europu, Sabina Nallim.
Članak na koji se glasnogovornica Sabina Nallim osvrnula možete pročitati OVDJE.
Ultra popularna platforma Temu našla se pod povećalom javnosti nakon što je Europska komisija otvorila istragu zbog sumnji da proizvodi koje prodaje ne ispunjavaju standarde EU-a sukladno Aktu o digitalnim uslugama (DSA).
U priopćenju glasnogovornica kineskog Temua za našu rediju istaknula je kako platforma drži do zaštite zakonskih prava potrošača, a da od prodavača zahtijevaju potrebnu dokumentaciju kojom potvrđuju da se pridržavaju pravnih standarda i propisa. Nallim također ističe i da se trgovcima može trajno zabraniti pristup platformi u slučaju kršenja propisa od strane prodavača.
Etičnost ultra brze mode
Glasnogovornica se nažalost nije (direktno) dotaknula bitne stavke spomenutog članka, a to je ona o propitkivanju etičnosti proizvodnje. Naime, u članku se postavlja pitanje uvjeta rada zaposlenih na razini proizvodnje.
Budući da je Temu kineska platforma, javlja se sumnja o izrabljivačkim praksama koja podrazumijeva neadekvatne uvjete rada i preniske plaće, a koje omogućavaju postojanje i popularnost ultra fast fashion platformi poput Temua, Sheina i sličnih. Također, ukoliko sami proizvodi sa sobom nose prijetnju za potrošače, što je svakako briga kojom bi se EK trebala pozabaviti, evidentno je da uvjeti u kojima takvi proizvodi nastaju ne mogu biti prihvatljivi.
Priopćenje prenosimo u cijelosti:
Što Temu traži od prodavača?
“Temu je tržište na kojem prodavači trećih strana nude svoje proizvode izravno potrošačima. Svaki popis proizvoda na našoj platformi kreiraju i njima upravljaju ovi neovisni trgovci. Kao dio našeg procesa uključivanja trgovca, Temu od prodavača zahtijeva da dostave potrebne dokumentaciju i potpisivanje ugovora.
Ovaj dokument predstavlja zalog za održavanje zakonitog i usklađenog poslovanja, zaštitu zakonskih prava i intelektualnog vlasništva potrošača i striktno pridržavanje pravnih standarda i propisa njihovih specifičnih tržišta.
Kada primimo izvješća o kršenju, odmah istražujemo svaki slučaj i poduzimamo odgovarajuće radnje, od uklanjanja popisa proizvoda i slika do ukidanja računa dobavljača. Ovisno o njihovoj razini kršenja, trgovcima se može trajno zabraniti pristup našoj platformi. Kada budu ukinuti ili zabranjeni, njihovi popisi robe također će biti uklonjeni.
Tijekom svoje suradnje s nama, trgovci se neprestano vode našom platformom. Primjenjujemo široku lepezu mjera i kontinuirano jačamo inicijative za obrazovanje i obuku za trgovce.
Intelektualno vlasništvo
Cilj je poticati duboko ukorijenjeno poštovanje prava intelektualnog vlasništva trećih strana kako bi trgovci održavali zakonito i usklađeno poslovanje.
Unutar Temua, postavili smo specijalizirani sustav posvećen zaštiti prava intelektualnog vlasništva i povezanu strukturu izvješćivanja.
Ovi sustavi djeluju kao brzi, osjetljivi mehanizmi za rješavanje bilo kakvih zahtjeva za kršenje prava intelektualnog vlasništva od strane nositelja prava ili potrošača. Poduzimamo hitne i snažne radnje kako bismo ispravili takve probleme.
Temuova politika intelektualnog vlasništva (dostupna na stranici) ističe našu predanost zaštiti prava intelektualnog vlasništva. Strogo zahtijevamo da se svi prodavači pridržavaju naših pravila i dostave potrebne ugovore o licenciranju kako bi svoje proizvode uvrstili na našu platformu”, stoji u priopćenju kojeg je potpisala glasnogovornica Temua za tržište istočne Europe, Sabina Nallim.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare