TESTIRALI SMO: Toyota Auris 1.2 Turbo Sport

Auto 30. ožu 201612:16 > 12:18
Kojiauto.hr

Od ljeta prošle godine na hrvatskom tržištu je u ponudi osviježeni Auris druge generacije. Toyota se odlučila na zatezanje bora nakon tri godine, ali mnogo veća novina od kozmetičkih detalja je 1,2-litreni benzinski motor s turbo punjačem koji Toyota nudi kasnije nego konkurencija u segmentu kompaktnih modela s downsizing benzincima.

Istina, neki se, poput npr. Mazde, još uvijek odupiru ovom trendu, ali u Toyoti su se nakon pomnog razmišljanja ipak odlučili za mali turbo benzinac. Posao je odrađen vrlo korektno, ali 1.2T nije bez mana.

Testirali smo opciju s opremom Sport. Auris, bez obzira na turbo motor i naziv opreme nema sportskih gena, a zašto bi i imao kad mu to, kao ni njegovoj legendarnoj prethodnici nije primaran zadatak.

Želite li sportski kompakt, sigurno nećete na prvu, ni drugu pomisliti na Toyotu i bliži su vam Honda, Mazda, Ford… Dobro, dobro, zaboravimo sad WRC iz ’90-ih i Carlosa Sainza. No, želite li pouzdan i siguran obiteljski komapakt, e tada se već valja zadržati u nekom od Toyotinih salona.

Sigurno znate, ali podsjetimo da je ponavljanje majka mudrosti te ponovimo kako je Auris nasljednik legendarne Corolle koja je trajala od 1966. do 2007. Prvi mjeseci i dojmovi nakon testnih vožnji govorili su kako Aurisu neće biti lako. Mnogi su žalili za Corollom pa je ostavljena, sve do danas, mogućnost kupnje Corolle, ali samo kao klasične limuzine. Kako je vrijeme prolazilo Auris je sve više koristio svoje prednosti i sve čvršće zauzimao pozicije među sve brojnim konkurentima.

Druga generacija Aurisa veoma je korektan automobil, a osvježenje prošle godine nije bio pucanj u prazno niti tržišni alibi. Nije da nema boljih u segmentu, ali odlučite li se za Auris nećete pogriješiti, samo treba odabrati pravu opciju. Ukoliko ste ljubitelj prirode i imate svijest o očuvanju okoliša hibridna verzija je kao stvorena za vas. Budući da nas uvjeravaju kako u novoj Vladi sjede sami stručnjaci za očekivati je da kupcima ekoloških automobila ponude poticaje za povoljniju kupnju kao što je to radila i prošla Vlada.

Kojiauto.hr

Trend downsizinga

U benzinskoj ponudi Toyota nudi tri motora, od kojih su na našem tržištu dostupni 1,33 i novi 1.2T. Ovaj drugi je istisnuo iz ponude stari 1,6-litreni zbog čega baš i ne žalimo. Gledamo li najbližu konkurenciju, 1,2-litrene turbo benzince nudi PSA grupacija u C4 i 308, Renault u Méganu i VW u Golfu. Opel u Astri nudi 1,4-litreni turbo benzinac, dok su u Fordu bili najekstremniji s litrenim 3-cilindričnim motorom koji nude čak i u Mondeu. I Kia nudi mali litreni benzinac za cee`d. Trend je jasan i u Toyoti su odlučili da je i za njih dobar. Stoga je 1.2 T imao svjetsku premijeru baš u novome Aurisu kao jedan od 14 novih motora koje je Toyota predstavila prošle godine. Poput litrenog motora iz Yarisa i 1.2T koristi naprednu tehnologiju kojom mijenja način rada iz Otto u Atkinsonov ciklus pri malim opterećenjima. U vožnji se to, naravno, ne osjeća. Uz modificirani usis, ispušnu granu integriranu u glavu motora i napredno upravljanje temperaturom motora, 1.2T koristi izravno ubrizgavanje goriva u vodom hlađenu turbinu. Poznati VVT-i sustav (inteligentni sustav varijabilnog upravljanja ventilima) poznat iz novog litrenog motora modificiran je u VVT-iW (široko inteligentni varijabilni sustav upravljanja ventilima) osiguravajući još veću fleksibilnost u varijabilnom upravljanju.

Iz obujma od 1197 ccm, motor isporučuje 116 KS i konstantni okretni moment od 185 Nm između 1500 i 4000 o/min. U vožnji se čini da se taj moment isporučuje pri nešto višim okretajima jer Auris ipak uvjerljivije ubrzava od 2000 o/min nego ispod te brojke. Ubrzanje do 100 km/h traje 10,1 sekundu. To je za 0,1 s bolje od Golfa 1.2 TSI s ručnim mjenjačem, 0,8 sekundi bolje od Citroëna C4 Pure Tech, sekundu bolje od Peugeota 308 s 1.2 THP 110, čak 1,4 sekundu bolje od Forda Focusa 1.0 T sa 100 KS i 0,9 sekudi bolje od jače izvedbe sa 125 KS. Maksimalna brzina je 200 km/h i viša je od svih gore nabrojenih konkurenata pa čak i od Alfe Giuliette 1.4 TB sa 120 KS, ali talijanska ljepotica do 100 km/h ubrzava za 9,4 sekunde.

U vožnji je 1.2T ugodan. Crveno područje počinje već pri 5500 o/min, ali nije potrebno motor tjerati do tih okretaja jer već i do 4500 okretaja radi većinu posla. Zvučno je dobro prigušen, ali iznad 150 km/h buka ipak nadjačava glazbu s audio uređaja i razgovor se počinje voditi blago povišenim tonovima.

No, pri tim brzinama ste izvan zakona pa se bolje vratiti u njegove okvire jer štedite novac na gorivu, ne izlažete se riziku punjenja državnog proračuna, a ujedno uživate u glazbi i razgovoru.

Što je vizualno novo?

Prednji i stražnji kraj opsežno su redizajnirani kako bi dali vizualno širi stav i niže težište uz prestižniji izgled na cesti. Korištena LED tehnologija, čini Aurisa prepoznatljivim izdaleka i daje mu upečatljiviju pojavu na cesti. Životni vijek LED svjetala je do preko 100.000 sati, gotovo kao i trajanje samog automobila. Sofisticirani profil automobila dodatno je naglašen novom „shark“ antenom, te novim dizajnom 16“ i 17“ aluminijskih naplataka.

Redizajnom Aurisove kabine podignuti su standardi kvalitete. Kvaliteta plastike je jako dobra, pogotovo u jako vidljivim dijelovima. Gornji dio ploče s instrumentima je mekan na dodir, a i većina ostale plastike je ugodna pod prstima. Instrumenti ispred vozača sada su naglašenijeg sportskog dizajna s istaknutim dupljastim kućištem brojača okretaja i brzinomjera između kojih je novi 4,2“ TFT multi-informacijski zaslon u boji.

Tko voli piano lak bit će zadovoljan, tko ne voli stalno će brisati prašinu. Više veseli veliki zaslon osjetljiv na dodir u kojem je i slika stražnje kamere koja jako pomaže pri parkiranju, posebice jer je preglednost prema natrag loša zbog uskog stražnjeg stakla.

Ugodan u vožnji, ali ne i najbolji

Auris 1.2 T je ugodan za vožnju i mnogo bolji od prve generacije. Osvježenje je donijelo ugodniju unutrašnjost i bolje materijale. Sjedi se udobno u poprilično velikim sjedalima tako da će se i krupnije osobe moći dobro smjestiti. Ergonomija je dobra, sve je na dohvat ruke. Središnji veliki zaslon je čitak, jasan i mogao bi biti malo intuitivniji. Iritira smještaj ulaza za USB i staviti USB je pravo umijeće.

Kojiauto.hr

Smetaju mjenjač, mali pokrov USB ulaza i desna strana kućišta središnjeg tunela. Gospođe i gospođice s dugim noktima nakon prvih pokušaja će odabrati slušanje CD-a ili neke radio postaje. Želite li ipak slušati glazbu s USB-a umetanje obavite na parkingu.

Sjedi se malo previsoko i zadržana je stara Toyotina boljka skromnog podešavanja upravljača prema visini. Otraga Auris nudi prosječnu i dovoljnu količinu prostora. Bit će mjesta i za treću osobu jer je podnica ravna. Testni auto je bio opremljen staklenim panoramskim krovom što smanjuje prostor za glavu, pogotovo na stražnjim sjedalima. Ukoliko ste viši od 185 cm uštedite na doplati za stakleni krov. Imat ćete više prostora za glavu i ljeti će biti ipak manje vruće.

Aurisov upravljač je ugodan, ali ipak nije najbolji u klasi. Vođenje kroz zavoje bit će veći užitak u Hondi Civic, Fordu Focusu i Mazdi 3. No, rekli smo na početku da Auris nema sportske gene i većini kupaca će više značiti činjenica da je servo dovoljno lagan pri parkiranju i vožnji gradom. Mjenjač je precizan, nešto duljih hodova i ono što vrijedi za upravljač vrijedi za mjenjač.

Odlučite li se za Sport opremu dobit ćete zatamnjena stražnja stakla i 17” kotače. U početku smo bili malo sumnjičavi s obzirom na udobnost, ali bez obzira na velike dimenzije naplataka nema očekivane trešnje pri prelasku tramvajskih pruga ili grubljih neravnina. Možda su dio upile zimske gume, ali vjerojatno ni s ljetnima neće biti posebne nelagode na neravinama. S druge strane, Auris se dobro drži u zavojima, dugo je neutralan i neće iznenaditi nekom neugodnošću. Manje iskusan vozač bi se mogao naći na kratko zatečen u zavoju s lošim asfaltom pri čemu se Auris pri većoj brzini malo “stepe”, ali i brzo umiri tako da je ubrzo sve mirno kao da se ništa nije dogodilo.

Kupiti ili ne?

Što se novčanika tiče, odabir Aurisa 1.2T nije najpogodniji izbor. U gradu se potrošnja može popeti preko devet litara, mada nije teško voziti i s 8,5. U prosjeku treba računati sa 7,2 l/100 km uz minimalnih 5,3 l/100 km. Ispod ne ide, a pogotovo ne tvornički obećanih 4,1 l/100 km na otvorenoj cesti. Veći problem za novčanik je cijena od 152.200 kuna, koliko košta Auris 1.2 T s opremom Sport.

Testirani Auris nije bio opremljen Start&Stop sustavom pa je emisija CO2 u izvedbi Sport sa 17” kotačima 132 g/km. To je daleko iznad 109 g/km koji omogućavaju manja davanja i samim time nižu konačnu cijenu. Odlučite li se za testirani Auris raspitajte se u salonu za mogućnost kupnje izvedbe sa Start&Stop sustavom. Kod testnog modela stakleni krov s električnom roletom, Toyota Safety Sense sigurnosni sustav i prednja svjetla s BI-led tehnologijom su dio dodatne opreme koja se posebno doplaćuje.

Auris definitvno ima svoju klijentelu, ali testirani model neće biti prodajni hit. Auris 1.2T je dobar auto i možemo ga preporučiti vozačima koji prelaze manje kilometraže i ne vole dizel. U prilog testiranom modelu ne ide činjenica da nije opremljen Start&Stop sustavom koji mu podiže cijenu na 152.200 kuna pa se isto opremljeni Auris 1.4 D-4D može kupiti za 3300 kuna manje.

Osim što mu je cijena niža, manje troši i bit će ga lakše prodati. Moje simpatije su na strani hibrida koji se može kupiti za 164.900 kuna, a ako Vlada stručnjaka razmišlja stručno onda će sigurno ponuditi neki benefit za kupnju hibrida i ostalih ekološki prihvatljivih vozila. Ono što je dobro ne treba mijenjati pa bi 30.000 kuna državnog novca bio dobar poticaj. S dodatnom opremom cijena testiranog Aurisa se penje na preko 180.000 kuna, a to je – mnogo novaca.

Kojiauto.hr

DIMENZIJE

Dužina 4.330 mm

Širina 1.760 mm

Visina 1.475 mm

Međuosovinski razmak 2.600 mm

Prtljažnik 360/1.199 l

Masa od 1.190 kg

MOTOR

Obujam 1.197 ccm

Snaga 85 kW (116KS) od 5200 do 5600 o/min

Okretni moment 185 Nm od 1.500 do 4.000 o/min

PERFORMANSE

Ubrzanje od 0 do 100 km/h 10,91 s

Maksimalna brzina 200 km/h

Potrošnja (tvornički podatak) 5,7 l/100 km

Potrošnja na testu 7,2 l/100 km

EuroNCAP crash test 5 zvjezdica

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook.