Njemačka autoindustrija suočena je rizikom nestašice ključnih sirovina za baterije koji koči planirano znatno povećanje proizvodnje električnih vozila, upozorilo je udruženje njemačke industrije BDI.
“Rizik stvaranja uskih grla u opskrbi sirovinama sve je veći jer potražnja raste brže od proizvodnih kapaciteta”, prenosi u nedjeljnom izdanju dnevni list Die Welt riječi Matthiasa Wachtera, koji je u BDI-ju zadužen za sigurnost i sirovine.
“Bez dostatne opskrbe primjerice kobaltom, grafitom, litijem ili manganom neće biti ni buduće tehnologije ‘made in Germany'”, upozorava Wachter.
Očekuje se da će potražnja za tim sirovinama poskočiti jer proizvođači automobila žele što prije početi proizvoditi električna vozila i profitirati od nastojanja vlada diljem svijeta da smanje onečišćenje.
Njemački automobilski div Volkswagen priopćio je da će nestašicu sirovina nastojati izbjeći dugoročnim ugovorima o opskrbi u kontekstu planirane 34 milijarde eura ulaganja u električne automobile do 2022. godine.
Očekivana nestašica sirovina mogla bi se pak pretvoriti u izvor zarade za tvrtke za recikliranje, poput belgijskog Umicora i američke grupe Retriev Technologies, koje se spremaju izdvajati metale iz starih baterija, napominje Reuters.