Prije dva dana u Frankfurtu je novinarskim danima počeo IAA, jedan od glavnih auto salona svijeta. Iako brojni proizvođači zbog štednje više ne dolaze na salone, veliki broj izlagača, posebno njemačkih koristi Frankfurt kako bi domaćim kupcima prikazali svoje glavne novosti.
Ipak, krenut ćemo s Hyundaijem. Iako to možda ne bi rekli, ali premijera novog i10 velika je stvar. Automobil koji je sa svojom prethodnom generacijom napravio dar-mar u svojoj klasi skinuvši s trona Volkswagenov Up!. Novi i10 najsigurniji je auto u svojoj klasi, a i najpoveziviji što bi trebalo dodatno privući mlađu klijentelu kojoj je i namijenjen. Radi se o Connect Car i Bluelink aplikacijama koje su još korak dalje od AppleCar i Android Auta. i10 i dalje krasi dinamičan izgled (20 mm niži i 20 mm širi od prethodnika), ali tu su i brojna sitna unapređenja koja bi mu morala omogućiti da opet zasjedne na sam vrh ove iznimno kompetitivne klase vozila. Dva su glavna smjera s kojima se Hyundai želi poistovjetiti: sigurnost i performanse. Kao što i priliči, za najzahtjevnije europsko tržište novi i10 je kompletno razvijan upravo u Hyundaijevoj europskoj centrali.
Uz standardnu izvedbu vidjeli smo i sportskiji nastrojen i10 pod nazivom Hyundai i10 N Line koji uspješno nastavlja sportski naglasak kakav smo već vidjeli na i30 i Tucsonu koji dizajnerske korijene vuku iz sjajne jurilice i30 N kojim se Hyundai uvrstio na mapu uspješnih proizvođača sportskih modela. Novi i10 pokreću 1.0 i 1.2 benzinski motori sa snagama od 67 KS preko 1.2 četverocilindraša od 84 KS, dok je trenutni vrh ponude 1.0 trocilindraš s turbo punjačem znan iz Kone i i20 Activ koji razvija 100 KS, čime mali i10 opravdano nosi N Line značku. Hoće li doći i do pravog i10 N ne znamo, ali znamo da se šuška da N odjel radi prekovremeno na novom sportskom modelu koji se neće naslanjati na nijedan model iz trenutne ponude Hyundaija.
Za ljubitelje sporta Hyundai je predstavio i30 N Project C, ekstremnu verziju svog hvaljenog kompakta i30 N, zatim natjecateljski Veloster N ETCR, kao prvi trkaći auto na struju te civilne Hyundai Konu Hybrid i novi Ioniq EV.
Na Fordovom izložbenom prostoru vladali su hibridi. Glavna zvijezda svakako je nova Puma. Simpatični mali crossover nosi poznato ime, no s malim sportašem od prije dvadeset i nešto godina osim imena ne dijeli puno. Iako ima mačkastih linija u dizajnu koje podsjećaju na nekad omiljeni vozački auto na bazi Fieste, današnja Puma ide u korak s vremenom i nudi povišenu karoseriju, praktičnost, ali i vozački užitak, što većina konkurenata ne nudi. Tu su još i nova Kuga, Explorer te Mondeo u karavanskoj izvedbi.
Jedna od glavnih atrakcija svakako je Porscheov Taycan. Sportska limuzina prvi je potpuno električni Porsche novog doba i dolazi u dvije izvedbe, kao Taycan Turbo i Turbo S (imena koja vuku svoje porijeklo iz top modela klasično pokretanih Porsche modela). Turbo ima doseg od 450 km i razvija 260 km/h kao i njegov jači, 761 KS snažni brat Turbo S kojem do stotke treba svega 2.8 sekundi. Možda je došlo vrijeme da se Tesla konačno vrati tamo gdje pripada, jer po pitanju voznih svojstava u usporedbi s Porscheom nema nikakve šanse.
Honda je konačno predstavila svoju atrakciju, mali gradski električni auto koji već dvije godine u Ženevi plijeni pažnju svih koji su ga vidjeli. Retro dizajn prvog Civica fenomenalno je pogođen, a motor snage 136 ili 154 KS bit će dovoljan za više nego agilnu vožnju. Do stotke bi trebao stići za 8 sekundi uz doseg od 220 km. Valja napomenuti da bi se do 80% baterija trebala napuniti za 30 minuta.
Jedna od najiščekivanijih premijera ovogodišnjeg Frankfurta je svakako novi Land Rover Defender. Legendarni terenac konačno je doživio svoju drugu inkarnaciju. Obzirom na brdo tehnologije u njemu i raznih sofisticiranih rješenja, ostaje da se vidi hoće li moći naslijediti slavnog prethodnika koji je više od pola stoljeća osvajao bespuća u ime Njezinog Veličanstva. No, svakako se radi o vrlo sposobnom terencu koji će biti jednako kod kuće na putu od kuće do škole kao i u pohodu na Himalaju.
Mercedesovim štandom dominira koncept EQS koji predstavlja viziju nove S klase kao tradicionalno najboljeg auta na planeti. Ovaj put u električnoj izvedbi, EQS opet pomiče granice kao što je to uvijek slučaj sa S klasom, a koliko će toga ostati u serijskoj proizvodnji ostaje da vidimo. Tu su još i GLB 35 4Matic AMG, izvedba malog SUV-a te zanimljiv dizelsko-hibridni GLE350de 4Matic. Očito su u Mercedesu i dalje svjesni da dizelski motori imaju budućnost pa nakon dugo vremena i Peugeotovih modela imamo opet kombinaciju dizel-struja.
Čak je i Lamborghini popustio i svijetu prikazao svoj prvi hibridni model. Radi se o top modelu u ponudi, nazvanom Sian, ali i dodatkom FKP 37 u čast nedavno preminulog Ferdinanda Piëcha koji je zaslužan za to da se Laborghini kao marka našao pod okriljem V.A.G. grupe. Riječ je o V12 benzinskom motoru od 785 KS i elektromotoru od 34 KS koji je inkorporiran u mjenjač radi bolje rekacije na gas i poboljšanja voznih svojstava. S ukupnih 819 KS i najvećom brzinom od preko 350 km/h Sian ima bolje performanse nego najbrži Aventador SVJ. Do stotke stiže za manje od 2.8 sekundi. Bit će napravljeno svega 63 primjeraka i svi su već prodani po cijeni od 2 milijuna eura bez poreza.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.