Na hrvatskom tržištu rabljenih vozila, velika je potražnja za automobilima starosti između 3 i 5 godina. Riječ je o automobilima koji su u pravilu imali samo jednog vlasnika, a mnogi od njih još uvijek nude jamstva, najnoviju tehnologiju, moderan dizajn i udobnost.
I dok ljudi pretpostavljaju da će ih kupovina novijeg vozila zaštititi od prevara s kilometražom, istraživanje koje je provela tvrtka za obradu podataka o automobilima carVertical otkrilo je i da mnoga vozila mlađa od 5 godina u Hrvatskoj imaju vraćenu kilometražu.
Iako vozači preferiraju vozila koja su imala jednog vlasnika, valja znati da je 6,8 posto svih automobila do 5 godina starosti provjerenih na carVerticalu u Hrvatskoj imalo vraćenu kilometražu, što znači da vozači moraju biti oprezni i kada traže novije rabljeno vozilo.
Najveći rizik
Najveće su šanse za kupovinu auta s vraćenim kilometrima je kada je vozilo uvezeno iz inozemstva. Tijekom prekograničnih transakcija, podaci brojača kilometara često se izgube s obzirom da različite države ne razmjenjuju pojedinosti o transakcijama, prevaranti mogu izmijeniti očitanje na brojaču kilometara bez da budu uhvaćeni.
Iako ovakav tip prevare koriste većinom kriminalci koji su se specijalizirali za uvoz automobila i zarađuju na njihovoj preprodaji, privatni prodavatelji također mogu doći u iskušenje da se bave ilegalnim aktivnostima.
“Neki kupci novih automobila suglasni su da neće prijeći određenu kilometražu kako bi dobili bolje uvjete financiranja ili manje mjesečne rate lizinga. Međutim, vozači s lošim namjerama obično ignoriraju te jednostavno smanje očitanje na brojaču kilometara kako bi izgledalo da su se pridržavali dogovorenih pravila”, kaže Matas Buzelis, stručnjak za automobile pri carVerticalu.
Svaki peti sa skinutom kilometražom
U Hrvatskoj je vraćanje kilometraže najčešće kod Porsche vozila koja su imala samo jednog vlasnika. Čak 20,5 posto svih modela do pet godina starosti imalo je vraćenu kilometražu. Za njima ne zaostaju ni Opel (11,6 posto), BMW (9,1 posto), Renault (9 posto) i Dacia (8,7 posto).
Kada traže rabljeni auto, vozači preferiraju vozila s manjom kilometražom. Prema podacima carVerticala, prosječni automobil u Hrvatskoj nakon 1 godine korištenja ima 35.039 km, 74.189 km nakon 3 godine te dobrih 106.208 km nakon 5 godina. To objašnjava zašto neki vozači mogu doći u iskušenje promijeniti kilometražu vozila i povećati njegovu vrijednost.
“Kilometraža automobila obično se dramatično poveća tijekom prve godine nakon napuštanja auto-kuće. Posve nova vozila obično su prikladnija za duža putovanja jer je jamstvo proizvođača savršeno jamstvo da će se sve riješiti u slučaju bilo kakvih problema na cesti”, objašnjava Buzelis.
Što učiniti?
Premda vozači preferiraju vozila koja su imala samo jednog vlasnika, to ne uklanja rizike. Stručnjaci iz industrije savjetuju kupcima da ne žure s kupnjom i pažljivo pregledaju vozilo koje žele kupiti.
Ovaj postupak uključuje provjeru povijesti auta, probnu vožnju i pregled vozila u ovlaštenom servisu. Ove bi se mjere trebale primijeniti bez obzira na starost ili kilometražu automobila.
Procjenjuje se da bi vozilo s vraćenim kilometrima na kraju moglo biti i do 25 posto skuplje za kupca. No, nakon otkrivanja sumnjive povijesti vozila, njegova prodajna vrijednost naglo pada. Zbog toga novi vlasnik ne samo da plaća više, već se može dogoditi i da dobije manje kada ga kasnije bude prodavao. Dodatno, ovakva situacija se može zakomplicirati i održavanje automobila.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!