Nagrade su u 2023. godini otišle ponajviše u ruke Amerikanca, što i ne čudi s obzirom da je analiza rađena na američkom tržištu.
S&P Global Mobility je objavio pobjednike 28. godišnjih nagrada za vjernost u automobilskoj industriji (Automotive Loyalty Awards), odajući priznanje General Motorsu kao pobjedniku nagrade za lojalnost prema proizvođaču, i Tesli za lojalnost prema marki.
Priznanje u kategoriji za ukupnu lojalnost kupaca prema modelu odnio je još jedan Amerikanac – Lincoln Nautilus. Godine 2023. više od 42% vlasnika Nautilusa koji su kupovali sljedeće vozilo odabralo je ponovno Nautilus.
Prateći kupovnu aktivnost potrošača od siječnja do prosinca 2023., industrija u cjelini pokazuje stalne znakove oporavka, budući da i maloprodaja i lojalnost rastu iz godine u godinu, tvrdi S&P.
“Posljednjih nekoliko godina pokazalo nam je da kupcima postaje ugodnije razmatrati i kupovati novo vozilo mimo svoje željene marke”, rekao je Joe LaFeir, predsjednik Automotive Insightsa pri S&P Global Mobility.
“Međutim, napori proizvođača, uz poboljšanje razine zaliha i nove proizvode, rezultiraju stabilizacijom lojalnosti, nakon nekoliko godina pada”, dodao je.
Ukupna lojalnost brendu bila je na 51 % u 2023., što je povećanje od 0,8 postotnih bodova u usporedbi s razinama iz 2022. od 50,2%.
General Motors je ostvario devetu uzastopnu nagradu i čak 20. u posljednjih 28 godina. Visoki izbor ovog brenda koji drži četiri marke automobila (Buick, Cadillac, Chevrolet i GMC), uz široku ponudu SUV-ova i kamioneta, doveli su do porasta vjernosti tijekom 2023. godine.
Teslina popularnost u sektoru električnih pomogla je prilikom osvajanja nagrade lojalnosti. Tesla je pobijedila u kategorijama za “ukupnu lojalnost prema marci’, “najveći postotak osvajanja”, “lojalnost kod alternativnog pogonskog sklopa” i “etnička lojalnost”. Popularnost i Modela 3 i Modela Y među trenutnim vlasnicima, zajedno sa sposobnošću marke da privuče mnoge vlasnike automobila koji su ranije vozili na fosilna goriva, pridonijeli su Teslinom višestrukom priznanju drugu godinu zaredom.
No uspješni su bili i Japanci. Acura/Honda je bila pobjednik u kategoriji “najbolja robna lojalnost”, Nissanu je dodijeljena nagrada “ukupna vjernost trgovcu” jer je više od 37% vlasnika marki koji su se vratili na tržište kupilo svoje sljedeće vozilo od istog trgovca, dok je lansiranje redizajniranog Outlandera PHEV omogućilo je Mitsubishiju da osvoji nagradu “najbolji alternativni pogonski sklop”.
Nagrade S&P Global Mobility Loyalty temelje se na analizi 12,6 milijuna novih registriranih vozila u SAD-u tijekom 2023. godine. Vjernost se utvrđuje kada se kućanstvo koje posjeduje novo vozilo vrati na tržište i nabavi drugo novo vozilo iste marke, modela ili proizvođača.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!