Hannover je postavio ambiciozne planove za protjerivanje automobila iz središta grada, kojeg žele pretvoriti u mjesto za "zabavu i šetnju".
U jednom od najradikalnijih poteza dosad predloženih u Europi, grad na sjeveru Njemačke uklonit će gotovo svih svojih 4.000 parkirališnih mjesta na ulici jer nastoji obeshrabriti ljude da se voze automobilom u središte grada, piše The Telegraph.
Oni koji se ipak odluče na isto morat će poštovati ograničenje brzine od 20 km/h u jednosmjernim ulicama koje ih usmjeravaju prema jednom od 11 višekatnih parkirališta.
“Vrijeme eksperimenata je prošlo. Sada nastavljamo s transformacijom našeg grada. Ovim mjerama naš grad činimo održivijim i klimatski prihvatljivijim”, rekao je gradonačelnik iz stranke Zelenih, Belit Onay, koji je dodao da će ovi planovi pretvoriti središte Hannovera u “maloprodajno središte”.
Hannover planira iskoristiti oslobođeni prostor na svojim ulicama za proširenje kafića i terasa te sadnju više drveća, projekt za koji kaže da će udahnuti novi život u četvrti koja gubi u borbi s online kupnjom.
Autobusi, taksiji i građani koji posjeduju vlastita parking mjesta i dalje će moći pristupiti središnjim ulicama, od kojih će neke biti pretvorene u biciklističke staze, no plan je kritizirala gradska opozicija. “Dugoročno gledano, to će rezultirati s više praznih trgovina u središtu grada”, rekao je Felix Semper, lokalni vijećnik Kršćanskih demokrata desnog centra.
Nepopularni potez
Ovo nije prva transformacija grada. Nakon što je gotovo 90 posto povijesnog središta sravnjeno s zemljom savezničkim bombardiranjem tijekom Drugog svjetskog rata, Hannover je svoje uske srednjovjekovne uličice zamijenio širokim avenijama pogodnim za automobile. U svom nastojanju da preoblikuje grad za ono što se smatralo budućnošću mobilnosti, gradski ured za planiranje tada je srušio raskošne palače iz 19. stoljeća.
Najnoviji potez dolazi u trenutku kada njemački Zeleni gube popularnost na lokalnoj razini, dijelom i zbog planova da se automobili istjeraju iz gradskih središta. Na gradskim izborima u Berlinu i Bremenu ranije ove godine, Zeleni su doživjeli razočaravajuće rezultate nakon što su obećali pretvoriti središnje ulice u pješačke zone i povećati cijenu parkiranja.
No s obzirom na to da je promet zakrčio mnoga velika urbana središta, ankete pokazuju da oko polovice njemačke javnosti podržava zabranu automobila u središtima gradova.
Njemački Zeleni ističu Pariz kao primjer koji treba slijediti. Počevši od sljedeće godine, glavni grad Francuske zabranit će sav promet u svojim središnjim četvrtima, rekavši da će tako prepoloviti promet.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!