Animafest je najavio u petak kako u ovogodišnjem Velikom natjecanju dugometražnog filma Animafesta donosi šest radova, koji su visokoproducirani i samostalno realizirani radovi, tehnički hibridi i nevjerojatne priče o višegodišnjim autorskim opsesijama.
“Od irske povijesne bajke jedinstvene ljepote za sve uzraste, preko ruskog avangardnog kolažnog spektakla, psihodeličnog američkog filma izbjeglog iz 1970-ih, dirljivog čileanskog SF-a i poljske autobiografske groteske, do dokumentarnog eseja o Quebecu – dugi metar na Animafestu ne nudi “za svakoga ponešto”, već ‘za svakoga sve'”, ističe se u najavi.
Ove godine nominiran za Oscara, “WolfWalkers” irskih autora iz studija Cartoon Saloon Tomma Moorea i Rossa Stewarta organizatori preporučuju obiteljima s djecom svih uzrasta, poklonicima “Tajni Kellsa” i “Pjesme mora”, njihovih prethodnih radova i ljubiteljima umjetničke animacije s društvenokritičkim potencijalom.
U središtu filma su Robin i njezin otac-lovac na vukove Englezi “dotepeni” u Irsku na valu brutalne Cromwellove okupacije, pridošlice u prostor etničko-političkih tenzija. Članovi Cartoon Saloona održat će tijekom festivala online izlaganje o nastanku filma.
“Nos ili zavjera odmetnika” ruskog animatora Andreja Hržanovskog najavljuje se kao možda i najveća priča ovogodišnje konkurencije. Riječ je o monumentalnom umjetničkom djelu, adaptaciji avangardne opere Dmitrija Šostakoviča temeljene na djelima Gogolja i drugih klasika koja je nastajala više od pedeset godina.
Ostvareno je prvenstveno kolažom, ali i mnoštvom drugih tehnika (2D crtež, tuš, igrani i arhivski film, računalna animacija, fotografija i dagerotipija…), a zanimljivo je da je dozvolu za korištenje glazbe redatelj dobio od samog Šostakoviča.
U trodijelnom spektaklu ruske kulture i povijesti susreću se, pored autora Nosa, Mejerhold, Ejzenštejn, Bulgakov, Staljin i cijeli Centralni komitet kako bi “raspravili” razlike između formalističke i realističke umjetnosti, napominje se.
Sa Sundancea preko Berlinalea stiže američki “Cryptozoo” Dasha Shawa čiji se crtež, kažu organizatori, pri pokretu doima kao kolaž i čije ekspresionističke boje te estetika tarota evociraju 1970-e.
“Neobične animacijske vizije panova, grifona, himeri, hidri, jednoroga, krakena, alkonosta itd. itd. iščekuju se iz slike u sliku ovog intrigantnog filma koji se djelomično nadaje i kao klasična gotska priča o hubrisu i čudovištima, a svakako i kao edukativna platforma za upoznavanje svjetskih mitologija”, dodaje se.
Globalni medijski odjek imao je poljski film “Uništi to i odlazi iz ovog grada” Mariusza Wilczyńskog koji je dobio dvije nominacije na Berlinaleu gdje je premijerno prikazan, posebnu nagradu žirija u Annecyju, glavnu nagradu u Ottawi te onu kritike na Viennaleu.
“S četrnaest godina dugim procesom stvaranja, ovaj autobiografski, fragmentirani film o sjećanju, starosti, tijelu, umiranju, obiteljskom životu, odgoju i rastanku od bližnjih još je jedno kapitalno djelo u konkurenciji s hibridnom formom”, ističu s Animafesta.
Čileanski autor Gabriel Verdugo Soto sedam je godina radio film “Elulu”, u kojemu je bez dijaloga ispričao priču o nezaposlenom fizičaru i dogodovštinama njegove umanjene mame s mačkama i multidimenzionalnim bićima koja su kontrolom entropije svijesti događaje i pokrenula.
Félix Dufour-Laperrière u Zagreb se nakon odlično primljenog “Ville Neuvea” vraća s novim filmom “Arhipelag”, koji se opisuje kao “psihogeografija, poetski animirani dokumentarac i etnografski film s elementima filma eseja i filma stanja”.
Autor slavi kvebeške toponime putujući rijekom St. Lawrence i njezinim otocima, ali i brojnim gradovima i gradićima do kojih stiže željeznicom.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!